Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 29615
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 29 می 2021 - 18:03 |

مجروح: روزانه حدود ۱۰ هزار نفر در لابراتوارهای کشور مورد آزمایش قرار خواهند گرفت

مجروح: روزانه حدود ۱۰ هزار نفر در لابراتوارهای کشور مورد آزمایش قرار خواهند گرفت

سرپرست وزارت صحت عامه می‌گوید که این وزارت تلاش دارد تا ظرفیت تشخیص ویروس کرونا را در کشور بلند ببرد و براساس تدابیر این وزارت، روزانه حدود ده هزار نفر مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

به گزارش آژانس خبری پامیر، وحید مجروح سرپرست این وزارت، امروز شنبه(۸ جوزا) در یک نشست خبری مشترک با وزرای تحصیلات عالی و معارف گفت: هم‌اکنون ظرفیت تشخیص ویروس کرونا تا ۲۸ هزار مورد در یک شبانه‌روز در لابراتوارهای کشور موجود است و تلاش می‌شود که در ۳۴ ولایت، لابراتوارهای تشخیص ویروس کرونا ایجاد گردد.

سرپرست وزارت صحت عامه افزود:«ما در نظر داریم که با راه‌اندازی تست‌های سریع، حدود ده هزار تن را در روز مورد آزمایش قرار دهیم.»

به گفته‌ی وحید مجروح، در کنار شفاخانه‌ی افغان-جاپان، چهار مرکز صحی اختصاصی دیگر(شفاخانه قصبه، شفاخانه هلال احمر، پولیکلینک دوستی افغانستان-اندونیزیا و شفاخانه جناح) برای رسیدگی بهتر به افراد مبتلا به ویروس کرونا در کابل ایجاد گردیده است.

همکاری مردم با وزارت صحت عامه حیاتی است

سرپرست وزارت صحت عامه، نقش و همکاری مردم را در راستای مدیریت موج سوم ویروس کرونا مهم دانسته و از تمامی مردم خواست تا با رعایت توصیه‌های صحی، به‌خاطر کنترل این بیماری با وزارت صحت عامه همکاری کنند.

وحید مجروح به صراحت بیان کرد که دلیل افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا، عدم رعایت توصیه‌های صحی از جانب مردم بوده است و به‌همین خاطر، پس از عید سعید فطر، شمار مبتلایان بیشتر شده است.

سرپرست وزارت صحت عامه، در ادامه سخنانش به مردم اطمینان داد که این وزارت، تمامی امکانات موجود را برای مبارزه با موج سوم ویروس کرونا بسیج خواهد کرد تا این بیماری به درستی مدیریت گردد.

آقای مجروح، تعطیلی مراکز آموزشی را یک امر مهم در راستای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا مهم خواند و تصریح نمود که با این روش از تجمعات بزرگ در کشور، جلوگیری می‌شود.

گفتنی است، با شیوع موج سوم ویروس کرونا در افغانستان، مراکز آموزشی چون دانشگاه‌ها و مکاتب در اکثر ولایت‌های افغانستان به‌منظور جلوگیری از گردش این بیماری برای دو هفته تعطیل اعلام شد.
آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.