Wednesday, 17 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۹ حمل , ۱۴۰۳ - 9 شوال 1445
شناسه خبر : 29188
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 08 می 2021 - 15:11 |

محب: باداران طالبان به این گروه اجازۀ صلح نمی‌دهد

محب: باداران طالبان به این گروه اجازۀ صلح نمی‌دهد

حمد الله محب مشاور شورای امنیت ملی کشور می‌گوید باداران طالبان به این گروه اجازۀ صلح نمی‌دهد از این رو طالبان جنگ را ادامه داده است.

آقای محب امروز(شنبه، هژدهم ثور) دریک نشست خبری درکابل می‌گوید طالبان زیر نفوذ مستقیم پاکستان قرار داشته ورهبران این گروه عمدتا درپاکستان به سرمی‌برند.

آقای محب می‌افزاید که با وجود داغ شدن گفت وگوهای صلح درماه‌های اخیر، باداران طالبان(پاکستان) به این گروه اجازه صلح نداده است. به گفتۀ او این موضوع با عث شده است که طالبان به جنگ ادامه دهند.

مشاور شورای امنیت ملی کشور یاد آور می‌شود که طالبان ممکن است به دستور پاکستان تلاش کنند مناطقی را به کنترول خود درآورند اما توانایی حفظ این مناطق را نخواهند داشت وبا دریافت تلفات گسترده عقب نشینی خواهند کرد.

او از افزایش حمله‌های طالبان درهفته‌های اخیر یاد آوری کرده می‌افزاید که این گروه تلاش کردند مناطقی را در هفت ولایت کشور درکنترول خود درآوردند اما دربغلان وهلمند به صورت جدی سرکوب شده اند.

وی اما خاطر نشان می‌سازد که با باور حکومت افغانستان بهترین راه برای پایان جنگ درکشور گفت وگوهای صلح است اما گروه طالبان که سرگرم فعالیت‌های تروریستی، جرمی و قاچاق مواد مخدر است از گفت وگوهای صلح سرباز می‌زند.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که به تازگی شیرمحمد عباس استانگزی معاون دفتر سیاسی طالبان در قطرمی‌گوید که این گروه به دنبال انحصار قدرت نیست و از راه گفت وگو میخواهد حکومت مورد قبول همۀ طرف ها درکشور شکل بگیرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.