Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 29722
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 31 می 2021 - 17:29 |

مسکو: امریکا پیام‌های«ناخوشایندی» دریافت خواهد کرد

مسکو: امریکا پیام‌های«ناخوشایندی» دریافت خواهد کرد

در آستانه‌ی دیدار رهبران روسیه و امریکا، مقام‌های روسی می‌گویند که واشنگتن در آینده‌ی نزدیک، پیام‌های ناخوشایندی دریافت خواهد کرد.

به گزارش بخش بین‌الملل آژانس خبری پامیر، خبرگزاری اینترفکس روسیه در گزارشی نوشته که سرگئی ریابکوف معاون وزیرخارجه روسیه، امروز دوشنبه(۱۰ جوزا) افزوده است که مسکو در روزهای آینده و در آستانه‌ی دیدار رهبران روسیه و امریکا، پیام‌های ناخوشایندی برای واشنگتن ارسال خواهد کرد.«امریکایی‌ها از جمله در روزهای آینده، باید آماده‌ی دریافت پیام‌هایی از مسکو باشند که برای آن‌ها خوشایند نخواهد بود.»

به گفته‌ی ریابکوف، روسیه برای پاسخ دادن به خواسته‌های آقای بایدن در خصوص حقوق بشر آماده خواهد بود. او همچنان در ادامه سخنانش تاکید کرد که مسکو برای برنامه‌ریزی و تعیین دستور جلسه ملاقات رهبران دو کشور انعطاف بیشتری از واشنگتن نشان داده است.

در همین حال، سرگئی شویگو وزیردفاع روسیه گفته که امریکا و دیگر اعضای ناتو به تازگی تحرکات نظامی خود را در غرب روسیه افزایش داده‌اند و هشدار داد که روسیه هم متقابلا اقدام خواهد کرد.

او گفت:«اقدامات همکاران غربی ما در حال نابود کردن نظام امنیتی دنیا است و ما را مجبور به اقدام متقابل می‌کند.»

به گفته‌ی وزیر دفاع روسیه ،این کشور تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۲۰ واحد نظامی را در مرزهای غربی روسیه مستقر خواهد کرد.

آقای شویگو خاطرنشان کرد که علاوه بر این، نیروهای مستقر در منطقه نظامی غرب روسیه، حدود ۲۰ هزار واحد تجهیزات تازه دریافت خواهند کرد.

این هشدار یک روز بعد از آن داده می‌شود که جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا گفته بود که در دیدار با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، او را برای احترام به حقوق بشر تحت فشار خواهد گذاشت.

این دو رهبر در حالی در ۲۶ جوزای ماه جاری در ژنو سوئیس دیدار می‌کنند که روابط مسکو و واشنگتن به پایین‌ترین سطح خود بعد از دوران جنگ سرد رسیده است.

روابط روسیه و غرب بعد از زندانی شدن آلکسی ناوالنی، منتقد کرملین، افزایش نیروهای نظامی در مرز اوکراین و اختلافات بر سر بلاروس پرتنش شده است.

آژانس خبری پامیر- بین‌الملل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.