Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 29579
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 29 می 2021 - 9:20 |

مقاطعه پاکستان با مشاور امنیت ملی افغانستان

مقاطعه پاکستان با مشاور امنیت ملی افغانستان

به‌دنبال تیرگی روابط میان افغانستان و پاکستان، اسلام‌آباد اعلام کرده که این کشور تماس‌های رسمی خود را با حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان قطع کرده است.

به گزارش آژانس خبری پامیر، یک مقام ارشد حکومت پاکستان به صدای امریکا گفته که پس از این اسلام‌آباد هیچ‌گونه تعام دوجانبه با مشاور امنیت ملی افغانستان نخواهد داشت.

این مقام پاکستانی‌که نخواسته نامی از او گرفته شود، افزود که این تصمیم پس اظهارات اخیر حمدالله محب در مورد پاکستان گرفته شده است.

این مقام پاکستانی تاکید کرده که اسلام‌آباد اعتراض شدید خود را در پیوند به اظهارات حمدالله محب، با جانب حکومت افغانستان شریک ساخته است.

مشاور امنیت ملی حکومت افغانستان، حدود دو هفته پیش در جریان سفرش به ننگرهار به انتقاد تند از پاکستان پرداخت و با سخنان درشت بیان کرد که این کشور(پاکستان) هیچ عزت و افتخاری ندارد.

آقای محب همچنان گفته بود که اقوام پاکستان به شمول پشتون‌ها و بلوچ‌ها از حکومت کشورشان نبوده، پشتون‌ها و بلوچ‌ها به‌خاطر حق‌شان قیام کرده و می‌جنگند.

به‌دنبال این اظهارات، وزارت خارجه پاکستان در هفدهم ماه می، این اظهارات مشاور امنیت ملی افغانستان را غیرمسوولانه و اتهامات بی‌بنیاد خواند. این وزارت در واکنش به اظهارات محب، اعلام کرد که حمدالله محب اعتماد میان اسلام‌آباد و کابل را آسیب می‌زند.
آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.