Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 29576
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 29 می 2021 - 9:04 |

هشدار قوم قرقیز به دولت؛ اگر مشکلات ما حل نشود، وطن را ترک می‌کنیم

هشدار قوم قرقیز به دولت؛ اگر مشکلات ما حل نشود، وطن را ترک می‌کنیم

بزرگان قوم قرقیز در ولایت بدخشان می‌گویند: در صورتی‌که مشکلات آن‌ها از سوی دولت افغانستان حل نشود، این کشور را ترک خواهند کرد.

به گزارش آژانس خبری پامیر، بزرگان قوم قرقیز روز جمعه(۷ جوزا) از کوه‌های پامیر به مرکز ولایت بدخشان آمده بودند تا مشکلات‌شان را با وزیر اقوام و قبایل کشور در میان بگذارند.

بزرگان این قوم خطاب به وزیر اقوام و قبایل گفته‌اند که آن‌ها پانزده روز سفر کرده تا به مرکز ولایت بدخشان برسند و در این میان، فقط هفت روز را پیاده‌روی نموده‌اند.

پیش از این، مسوولان محلی ولایت بدخشان آمار داده بودند که حدود ۴۴ جوان قرقیزی پس از دریافت تابعیت کشور قرقیزستان، افغانستان را ترک کرده‌اند.

به‌دنبال نشر این خبر، محب‌الله صمیم وزیر سرحدات، اقوام و قبایل به بدخشان سفر کرد و در دیدارش با بزرگان این قوم، به آن‌ها وعده سپرده که به مشکلات‌شان رسیدگی می‌کند.

قرقیزها یکی از اقلیت‌های قومی افغانستان هستند که در دامنه کوه‌های پامیر، در نزدیکی مرز چین زندگی می‌کنند. آخرین نقطه در شما‌ل‌شرق این کشور با ارتفاع بیش از ۴ هزار متر از سطح دریا.

در سال‌های گذشته بارها به قرقیزها وعده شده است که به مشکلات‌شان رسیدگی خواهد شد، اما آن‌ها می‌گویند هیچ تغییری در زندگی‌شان نیامده و هنوز آن‌ها به ابتدایی‌ترین خدمات دسترسی ندارند.
آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.