Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 29251
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 10 می 2021 - 13:09 |

وزارت خارجۀایران: آمریکا بخش عمده آنچه را ضروری می‌دانیم، قبول کرده است

وزارت خارجۀایران: آمریکا بخش عمده آنچه را ضروری می‌دانیم، قبول کرده است

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز دوشنبه ۲۰ ثور در مورد مذاکرات هسته‌ای وین گفت که «گفت‌وگوها در جریان است و ایالات متحده در چارچوب تعهدات خود بخش عمده آنچه را باید انجام دهد و ما ضروری و الزام‌آور می‌دانیم، قبول کرده است.»

دور چهارم مذاکرات هسته‌ای روز جمعه ۱۷ ثورآغاز شده و آقای خطیب‌زاده خبر می‌دهد که نشست‌های کارشناسی نیز از بامداد شنبه از سرگرفته شده است.

تهران و آژانس اوایل اسفندماه پارسال به توافقی دست یافتند که بر پایه آن تهران اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کرده و دوربین‌های نظارتی برخی از مراکز هسته‌ای را تا سه ماه از دسترس بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دور نگه می‌دارد. ایران هشدار داده بود که اگر طی این چند ماه تحریم‌ها برداشته نشود، تهران فیلم‌های دوربین‌ها را پاک خواهد کرد.

روز ۳۱ ثور(۲۱ ماه مه)، توافق همکاری سه‌ماهه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایان می‌یابد.

سعید خطیب‌زاده روز دوشنبه در نشست رسانه‌ای تازه خود با اشاره به این تاریخ گفت: «یکی از انتخاب‌ها برای بعد از ۲۱ مه به‌طور قطع می‌تواند این باشد که اگر دو طرف در مسیر درست قرار داشته باشند و تهران با آن موافقت داشته باشد، این تاریخ تمدید شود؛ البته طبیعی است که تیم مذاکره‌کننده تصمیم‌گیر نیست و تصمیم‌ها همه در تهران صورت می‌گیرد.»

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.