Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 29496
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 25 می 2021 - 12:11 |

کابلوف: پایگاه‌های نظامی امریکا در کشورهای اوزبیکستان و تاجیکستان ساخته نخواهد شد

کابلوف: پایگاه‌های نظامی امریکا در کشورهای اوزبیکستان و تاجیکستان ساخته نخواهد شد

مقام‌های ارشد روسیه اعلام کردند که پایگاه‌های نظامی امریکا در نزدیکی مرزهای این کشور به ویژه اوزبیکستان و تاجیکستان ساخته نخواهد شد.

به گزارش آژانس خبری پامیر، ضمیر کابلوف نماینده‌ ویژه‌ی روسیه در امور افغانستان در سخنان اخیر خود گفته که نیروهای امریکایی پس از خروج از افغانستان در تاجیکستان و اوزبیکستان مستقر نخواهند شد.

کابلوف روز سه‌شنبه(۳ جوزا) در گفتگو با روزنامه روسی ایزوستیا، گفت که تاهنوز هیچ‌گونه درخواست رسمی از سوی ایالات متحده امریکا در مورد ایجاد پایگاه‌های نظامی در این کشورها صورت نگرفته و مقام‌های اوزبیکستان و تاجیکستان نیز گفته که این کار ناممکن خواهد بود.

نماینده ویژه‌ی روسیه در امور افغانستان به صراحت بیان کرد:«تاجیکستان عضو سازمان پیمان امنیت جمعی است و چنین تصمیم باید توسط این سازمان تایید شود. اوزبیکستان نیز با روسیه مشارکت استراتژیک دارد و ایجاد پایگاه‌های نظامی خارجی در این کشور ممنوع است.»

ضمیر کابلوف، در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که اخیرا روزنامه امریکایی«وال‌ستریت ژورنال» در گزارشی گفته بود که ارتش ایالات متحده تلاش دارد تا پس از خروج از افغانستان، پایگاه‌هایی را در اوزبیکستان و تاجیکستان ایجاد کند.

مقام‌های ارتش امریکا به این روزنامه گفته بودند که دولت بایدن، ترجیح می‌دهد تا پایگاه‌های نظامی در اوزبیکستان و تاجیکستان ساخته شود؛ زیرا این کشورها با افغانستان هم‌مرز است و امکان دست‌رسی سریع را فراهم می‌کند.
آژانس خبری پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.