Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 29708
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 31 می 2021 - 15:35 |

کشته و زخمی شدن ۶۷ غیرنظامی در سه روز گذشته

کشته و زخمی شدن ۶۷ غیرنظامی در سه روز گذشته

به‌دنبال تشدید خشونت‌ها در کشور، یافته‌های جدید کمیسیون مستقل حقوق بشر نشان می‌دهد که از ششم تا هشتم ماه جاری (جوزا) ۲۴ غیرنظامی جان باخته و ۴۳ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، کمیسیون مستقل حقوق بشر، امروز دوشنبه(۱۰ جوزا) یافته‌های جدید خود را طی یک گزارشی در مورد خشونت‌های جدید در کشور منتشر کرد و بر اساس این یافته‌ها، غیرنظامیان از اثر خشونت‌های جاری کشته و زخمی شده‌اند.

طبق اعلام کمیسیون مستقل حقوق بشر، این غیرنظامیان در هفت رویداد جداگانه در ولایت‌های سرپل، هلمند، پروان، ننگرهار، کاپیسا و شاهراه کابل-هرات از اثر حمله‌های هوایی، فیرهاوان، استعمال اسلحه سنگین و ماین‌های جاسازی‌شده قربانی شدند.

بر اساس یافته‌های این کمیسیون، در میان قربانیان پنج زن و هفت کودک شامل می‌شوند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر با ابراز نگرانی‌ها از بلند رفتن گراف خشونت‌ها در افغانستان، تاکید کرده که همه‌گان از جنگ جاری به ستوه آمده‌اند و این وضعیت هرچه زودتر باید مهار شود.

این کمیسیون از سازمان‌ ملل‌متحد و جامعه جامعه خواسته که برای حمایت از حقوق بشری مردم افغانستان از تمامی ظرفیت‌ها و شیوه‌ها برای وادار کردن طرف‌های منازعه به برقراری آتش‌بس دایمی، استفاده کند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر از حکومت و گروه طالبان خواسته که خشونت‌ها را متوقف، به حق حیات و دیگر مسایل حقوق بشری مردم احترام بگذارند.

آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.