Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29039
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی, فرهنگی تاریخ انتشار : 03 می 2021 - 14:46 |

کمیسیون حقوق بشر: طرف‌های جنگ از تهدید و کشتار خبرنگاران خودداری کنند

کمیسیون حقوق بشر: طرف‌های جنگ از تهدید و کشتار خبرنگاران خودداری کنند

کمیسیون حقوق بشر افغانستان همزمان با روز جهانی مطبوعات، از طرف‌های درگیر جنگ درکشور به ویژۀ گروه طالبان می‌خواهد که از تهدید و کشتار خبرنگاران دست بردارند.

این کمیسیون امروز (دوشنبه، سیزدهم ثور) دریک خبرنامه می‌نویسد که قتل های هدفمند خبرنگاران در جریان ماه‌های اخیر حق آزادی بیان که از مهمترین ارزش‌های بشری درکشور است را با خطر روبرو کرده است.

درخبرنامۀ این کمیسیون آمده است که این حق بشر ممثل سایر ارزش‌های حقوق بشری درکشور به شمار می‌رود در هر شرایطی به شمول روند صلح غیر قابل معامله است.

این کمیسیون از طرف‌های جنگ به ویژۀ گروه طالبان می‌خواهد که خشونت‌ها و تهدید خبرنگاران را متوقف کرده و به آزادی بیان پای‌بند شوند. این نهاد از حکومت نیز می‌خواهد که پرونده‌های خشونت‌ علیه خبرنگاران را بررسی کرده و تدابیر جدی برای حفاظت از خبرنگاران روی دست بگیرد.

این درحالی است که همزمان سازمان گزارشگران بدون مرز با نشر گزارشی وضعیت آزادی بیان را پس از آغاز گفت وگوهای مستقیم صلح میان هیأت های مذاکراتی دولت و طالبان در قطر، فاجعه‌بار می‌خواند.

این سازمان در گزارش خود می‌نویسد که موج سهمگینی از حمله‌های هدفمند علیه خبرنگاران درافغانستان پس از آغاز این گفت وگو خودسانسوری را در رسانه‌های این کشور تشدید کرده است

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.