Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 29034
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, فرهنگی تاریخ انتشار : 03 می 2021 - 12:27 |

گزارشگران بدون مرز: درشش ماه گذشته ۲۰ خبرنگار قربانی حمله‌های هدفمند قرار گرفته اند

گزارشگران بدون مرز: درشش ماه گذشته ۲۰ خبرنگار قربانی حمله‌های هدفمند قرار گرفته اند

سازمان گزارش‌گران بدون مرز از ادامۀ حمله‌های هدفمند علیه خبرنگاران درافغانستان ابراز نگرانی کرده می‌گوید ۲۰ خبرنگار و کارمند رسانه‌یی در شش ماه گذشته قربانی این حمله‌ها شده اند.

این سازمان امروز(دوشنبه، سیزدهم ثور) به مناسبت روز جهانی آزادی بیان درگزارشی می‌نویسد که وضعیت آزادی بیان ورسانه‌های آزاد درافغانستان اززمان آغاز گفت وگوهای صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت وطالبان بد تر شده است.

این گزارش، حمله‌های هدفمند علیه خبرنگاران وپیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا درافغانستان را عواملی می‌خواند که تأثیر فاجعه‌باری روی وضعیت رسانه‌ها در افغانستان برجای گذاشته است.

براساس این گزارش، بیش از ۲۰ خبرنگار، درجریان شش ماه گذشته درحمله‌های هدفمند قربانی شده اند که ازاین میان هشت تن به شمول چهار زن، دراین حمله‌ها جان باخته اند. همچنان ۳۰ خبرنگار و کارمند رسانه‌یی دیگر دراین مدت تهدید شده اند.

بنا براین گزارش سازمان گزارش‌گردان بدون مرز، دو مشکل یاد شده علاوه بر فشارهای غیرمستقیم حکومت برخبرنگاران، باعث شده است که خودسانسوری در رسانه‌های افغانستان روز به روز شدت بگیرد.

این سازمان خواهان پایبندی حکومت افغانستان به ارزش‌های آزادی بیان ورسانه‌های آزاد شده و از این نهاد می‌خواهد که تدابیر جدی را برای محافظت از خبرنگاران روی دست بگیرد.

این درحالی است که همزمان نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورهای غربی، اتحادیه اروپا و سازمان ملل نیز بر حفظ آزادی بیان و رسانه‌های آزاد درکشور تأکید کرده خواهان اتخاذ تدابیر حفاظتی از سوی حکومت برای خبرنگاران شده اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.