Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 29120
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی, فرهنگی تاریخ انتشار : 06 می 2021 - 9:01 |

یک عضو سنای امریکا: توافق ادارۀ ترمپ با طالبان یک اشتباه بود

یک عضو سنای امریکا: توافق ادارۀ ترمپ با طالبان یک اشتباه بود

یک عضو مجلس سنای امریکا در گفت وگو با شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان و فعالان حقوق زن می‌گوید که توافق ادارۀ ترمپ با گروه طالبان یک اشتباه بود.

وزارت خارجۀ افغانستان دریک خبرنامه می‌نویسد که سناتور جین شاهین عضو مجلس سنای ایالات متحدۀ امریکا دیروز(چهارشنبه، پانزدهم ثور) درگفت وگو با شماری از فعالین حقوق زن درافغانستان این موضوع را مطرح کرده است.

خانم شاهین دراین گفت وگو می‌افزاید که خروج نیروهای خارجی از افغانستان نگرانی‌های زنان وفعالان حقوق بشر را مبنی براحتمال نقض مجدد ارزش‌های حقوق بشر درافغانستان افزایش داده است.

او می‌افزاید هرچند ادارۀ بایدن برای خروج از افغانستان تصمیم گرفته است این ادارۀ دونالد ترمپ رییس جمهوری پیشین امریکا بود که یک توافق اشتباه را با گروه طالبان در دوحه امضا کرد.

این عضو مجلس سنای امریکا خاطر نشان می‌سازد که ایالات متحدۀ امریکا به حفظ حقوق زنان و ارزش‌های حقوق بشری درآیندۀ سیاسی افغانستان متعهد است. او تعهد سپرده است که از مجرای مجلس سنای امریکا برای حفظ حقوق زنان افغان درگفت وگوهای صلح این کشور حمایت وپشتیبانی خواهد کرد.

این درحالی است که پس از اعلام موقع خروج نیروهای خارجی تا یازدهم سپتیمر سال روان میلادی مشخص نیست که سرنوشت صلح چه خواهد شد.
قرار است تا بعد از عید فطر یک نشست بین المللی درپیوند به صلح کشور در استانبول برگزار شود اما طالبان تاکنون از اشتراک شان دراین نشست اطمینان نداده اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.