Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 29650
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 30 می 2021 - 15:05 |

استقبال کابل از افزایش کمک مالی واشنگتن به نظامیان افغان

استقبال کابل از افزایش کمک مالی واشنگتن به نظامیان افغان

به‌دنبال تصمیم تازه‌ی ایالات متحده امریکا مبنی بر افزایش ۳۰۰ میلیون دالری به نظامیان افغان، حکومت کابل از این تصمیم ایالات متحده استقبال کرد.

به گزارش آژانس خبری پامیر، رحمت‌الله اندر سخنگوی شورای امنیت ملی، امروز یک‌شنبه(۹ جوزا) با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفته که پس از بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان، جامعه جهانی به ویژه ایالات متحده به حمایت‌های‌شان از این کشور ادامه می‌دهند.

جو بایدن، رییس‌جمهوری امریکا حدود دو روز پیش، بودجه‌ی ۷۱۵ میلیارد دالری دفاعی را برای سال مالی ۲۰۲۲ معرفی کرد که کمک ۳.۳ میلیارد دالری به نیروهای افغان نیز شامل آن می‌شود.

این تصمیم امریکا با استقبال حکومت افغانستان مواجه شده است؛ سخنگوی شورای امنیت ملی گفته است:«ما تصمیم روابط نیک، احترام متقابل و کار مشترک با جهان را داریم و این را نیز ثابت کرده‌ایم.»

به گفته‌ی سخنگوی شورای امنیت ملی، حمدالله محب هفته‌ی گذشته با مشاور شورای امنیت ملی ایالات متحده در خصوص ادامه‌ی حمایت‌ و کمک‌های امریکا به نظامیان افغان گفت‌وگو کرده است.

در بودجه‌ی دفاعی کاخ سفید در سال مالی ۲۰۲۲ میلادی، ۳۰۰ میلیون دالر نسبت به سال گذشته برای حمایت از نظامیان افغان افزایش یافته است.

آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.