Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 29450
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 24 می 2021 - 10:32 |

بازگشت مجدد چهل خانواده سیک و هندو به افغانستان

به گزارش آژانس خبری پامیر، نرینداسینگ خالصه عضو مجلس نمایندگان شام روز یک‌شنبه(۲ جوا) به رسانه‌ها گفت که پس از بازگشت خانواده‌های سیک‌ها به داخل کشور، حکومت برای آن‌ها ۳۱ قلم مواد خوراکی و غیرخوراکی کمک کرده و مسوولان حکومتی نیز فراهم‌سازی مسکن را برای آن‌ها وعده شده‌اند.

به گفته‌ی خالصه، پس از حمله تروریستی بر عبادتگاه سیک‌ها در کابل بیش از صد خانواده هندوها، افغانستان را ترک گفته بودند اما اکنون با تامین امنیت این خانواده‌ها، اکثریت آن‌ها تصمیم به بازگشت گرفته‌اند.«تنها سیک‌ها و هندوها در افغانستان دشمن ندارند، از مسجد گرفته تا شفاخانه و مکاتب همه با تهدید مواجه هستند.»

در همین حال، گورنام یکی از کسانی است که با خانواده‌اش از هند به کابل برگشته است. او به رسانه‌ها در حالی‌که از همکاری‌های حکومت ابراز تشکری می‌کند، تاکید ورزید که مسوولان حکومتی برای رسیدگی به مشکلات و به ویژه تامین امنیت آن‌ها توجه بیشتری کنند.

گورنام می‌گوید که باشنده اصلی ولایت غزنی می‌باشد که به تازگی از هند برگشته است و او خواستار حمایت‌های بیشتر حکومت از هندوهای افغان است.
با این حال، شمار زیادی از سیک‌ها و هندوهای افغان با بدتر شدن اوضاع امنیتی به خصوص در دو سال اخیر، افغانستان را ترک کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.