Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 29288
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 11 می 2021 - 15:17 |

بزرگترین رسم گذشت نظامی به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم در روسیه

بزرگترین رسم گذشت نظامی به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم در روسیه

یکی از افتخارات روسیه شکست دادن آلمان نازی در ۷۶ سال پیش از امروز است، به همین دلیل، امسال مثل هر سال دیگر، بزرگ‌ترین رسم گذشت نظامی در تاریخ روسیه، به مناسبت هفتاد و ششمین سالروز پیروزی اتحاد جماهیر شوروی پیشین بر آلمان نازی در میدان سرخ مسکو برگزارشد.
این مراسم که باید یکسال پیش نیز انجام می شد، به دلیل بحران کرونا به تعویق افتاده بود.
این رسم گذشت نظامی به مناسبت هفتاد و ششمین سالروز پایان جنگ جهانی دوم و پیروزی اتحاد جماهیر شوروی پیشین بر آلمان نازی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و حدود ۱۳ هزار سرباز در فاصله کم از یک‌دیگر، بدون این که ماسک محافظتی داشته باشند، مارش کردند. همچنین مقام‌ها گفته اند که ۲۰۰ عراده واسطه نقلیه زرهی و ۷۵ فروند هواپیما در این رژه نظامی شامل اند.
ولادیمیر پوتین به عنوان سرقوماندان اعلی قوای مسلح این قدرت اتومی به این رسم گذشت نظامی یک و نیم ساعته ادای احترام کرد و از نمایندگان و مهمانان دولتی استقبال نمود.
در این جشن صدها سرباز به نمایندگی از ۱۳ کشور به شمول اعضای سابق اتحاد جماهیر شوروی پیشین نیز اشتراک داشتند. همچنان مهمانان دولتی از چین، هندوستان، مغولستان و صربستان در این برنامه حضور داشتند.
چندین شهر روسیه به دلیل پاندمی کرونا جشن سالروز پایان جنگ جهانی دوم را لغو کرده اند. وزارت دفاع روسیه گفته است که در مجموع در سراسر این کشور ۶۴ هزار سرباز در برنامه‌های گرامی‌داشت از سالروز پیروزی بر آلمان نازی اشتراک می‌کنند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رهبری نظامی این کشور گفته اند که هدف این رسم گذشت نظامی بیش از همه قدردانی از آن‌هایی است که در جریان آزادی اروپا از فاشیسم هیتلری جان داده بودند. اتحاد جماهیر شوروی سابق که در اوایل دهه ۱۹۹۰ فروپاشید، در جنگ جهانی دوم ۲۷ میلیون قربانی داده بود.
پوتین در این مراسم از جامعه بین‌المللی خواست که دست‌آوردهای اتحاد جماهیر شوروی سابق در آزادی اروپا از دست فاشیسم هیتلری را هرگز فراموش نکنند. او در سخنرانی خود در میدان سرخ مسکو گفت: «تصورش غیرممکن است که چه بر سرجهان می‌آمد، اگر قشون سرخ ازآن دفاع نمی‌کرد.»
تانک‌ها، سیستم‌های دفاع هوایی و راکت‌های اتومی هنگام عبور از جاده‌های مسکو در این رژه نظامی توجه ده‌ها هزار تماشاچی را جلب کردند.
به باور روسیه، جهان وامدار شوروی وقت و روسیه ی کنونی است، اگر مکتب جهانخوار فاشیستی هتلری، براهداف مسلط میشد و به همان وضعیتی که بر جهان مسلط می گردید، ادامه می یافت، زندگی به جهنم واقعی بدل می گردید.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.