Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 29582
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 29 می 2021 - 9:33 |

ترور یکی از رهبران جدایی‌طلبان بلوچ پاکستان در ولایت قندهار

ترور یکی از رهبران جدایی‌طلبان بلوچ پاکستان در ولایت قندهار

عبدالنبی بنگلزی، یکی از رهبران جدایی‌طلبان بلوچ پاکستان روز جمعه(۷ جوزا) از سوی افراد مسلح ناشناس در شهر قندهار ترور شد.

به گزارش آژانس خبری پامیر، سایت بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی گفته که آقای بنگلزی از فرماندهان مهم ارتش آزادی‌بخش بلوچستان(BLA) در پاکستان بود.

مقام‌های محلی قندهار از اظهار نظر در این مورد به رسانه‌ها پرهیز کردند، اما جسد بی‌جان عبدالنبی بنگلزی، دیروز از سوی پولیس قندهار به شفاخانه مرکزی این ولایت انتقال داده شده است.

شماری از صفحات تویتری متعلق به جدایی‌طلبان بلوچ‌های پاکستان، تصاویری از جسد عبدالنبی بنگلزی را منتشر کرده و کشته شدن او را ضایعه بزرگی برای جدایی‌طلبان بلوچ دانسته‌اند.

شماری از کاربران تویتر نوشته‌اند: قندهار مکان ناامن برای جدایی‌طلبان بلوچ است و از همقطاران خود خواسته‌اند به منطقه امن منتقل شوند.

هرچند مقام‌های پاکستان هنوز در مورد کشته شدن عبدالنبی بنگلزی چیزی نگفته‌اند، اما اسلام‌آباد در سال ۲۰۱۶ ادعا کرده بود که ارتش پاکستان او را در جریان یک عملیات نظامی کشته است.

آقای بنگلزی در آن زمان با ارسال ویدیویی به بی‌بی‌سی این ادعا را رد کرد و گفت که او «زنده و صحت‌مند» است.

آقای بنگلزی ۵۷ سال سن داشت و یکی از فرماندهان اصلی ارتش آزادی‌بخش بلوچستان از سال ۲۰۰۲ تا کنون بود.

ارتش آزادی‌بخش بلوچستان (BLA) از گروه‌های تجزیه‌طلب در پاکستان است که برای جداسازی ایالت بلوچستان پاکستان فعالیت می‌کند.

ارتش آزادی‌بخش بلوچستان در کنار گروه‌های دیگر آزادی‌طلب بلوچ (جبههٔ آزادی بخش بلوچستان (BLF)، ارتش جمهوری‌خواه بلوچ (BRA)، ارتش متحد بلوچ (UBA)، ببرهای آزادی‌خواه بلوچستان (BLT)، گارد آزادی‌خواہ بلوچ (BLG) و لشکر بلوچستان (LB) ) در صدد مستقل شدن از سلطهٔ حکومت مرکزی پاکستان و تشکیل کشور آزاد هستند.
آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.