Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 29328
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 12 می 2021 - 15:41 |

تهدید جمهوری خواهان آمریکا از تشکیل حزب سوم.

تهدید جمهوری خواهان آمریکا از تشکیل حزب سوم.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد افزون بر ۱۰۰ مقام پیشین جمهوری‌خواه و ضدترامپ قرار است نامه‌ای را امضا کنند که در آن تهدید شده اگر حزب متبوعشان دست از حمایت از دونالد ترامپ نکشد، یک حزب سوم را تشکیل خواهند داد.

به گزارش اسپوتنیک، این مقام‌های پیشین فردا (پنجشنبه ۲۳ ثور) با امضای نامه‌ای تهدید خواهند کرد که اگر حزب جمهوری‌خواه تغییر مسیر ندهد، یک حزب دیگر را تشکیل خواهند داد. در میان امضاکنندگان این نامه اسامی فرمانداران، اعضای کنگره، سفیران، وزیران، نمایندگان ایالتی و سران حزب جمهوری‌خواه دیده می‌شود.

این جمهوری‌خواهان ناراضی از آنکه فرمان حزب جمهوری‌خواه در دست رئیس‌جمهوری سابق است، معتقدند که وی هنوز مدعی است که پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ را از وی ربوده‌اند.

امضاکنندگان این نامه نخستین بار در ماه فوریه و پس از حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره تهدید کرده بودند که از حزب جمهوری‌خواه جدا خواهند شد.

انتظار می‌رود که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا امروز رأی به برکناری لیز چنی از مقام سوم رهبری حزب دهند. لیز چنی دختر دیک چنی (معاون جورج بوش رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا ) هنوز از ادعاهای انتخاباتی ترامپ حمایت نکرده و پس از شورش در کاپیتول (حمله به کنگره آمریکا) با دومین استیضاح او موافقت کرد.

با این وجود به نظر نمی‌رسد که این گروه از جمهوری‌خواهان ناراضی بتوانند دیگر هم‌حزبی‌های خود را به جدایی ترغیب کنند. حتی لیز چنی هم با تشکیل حزب سوم مخالفت کرده و آن را به سود حزب دموکرات می‌داند.

سخنگوی ترامپ در واکنش به خبر انتشار قریب‌الوقوع این نامه گفت: این بی‌عرضه‌ها زمانی که به جو بایدن رأی دادند از حزب جمهوری‌خواه جدا شدند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.