Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 29274
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 11 می 2021 - 10:10 |

خلیلزاد با استقبال ازآتش‌بس سه روزه، خواستار ازسرگیری گفت وگوهای صلح شد

خلیلزاد با استقبال ازآتش‌بس سه روزه، خواستار ازسرگیری گفت وگوهای صلح شد

زلمی خلیلزاد نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان با استقبال از اعلام آتش‌بس سه روز از سوی دولت و طالبان خواستار از سرگیری گفت وگوهای صلح شده است.

آقای خلیلزاد بامداد امروز(سه‌شنبه، ۲۱ ثور) دربرگۀ تویترش می‌نویسد که خشونت‌ها درهفته‌های اخیر درافغانستان افزایش یافته بود وقیمت آنرا شهروندان این کشور پرداخت می‌کردند.

آقای خلیلزاد ضمن استقبال از آتش‌بس سه روزه درجریان روزهای عید فطر می‌گوید این آتش‌بس موقت کافی نیست و شهروندان افغانستان به آتش‌بس وثبات دائمی ضرورت دارند.

او خاطر نشان می‌سازد که دولت افغانستان و گروه طالبان باید هرچه زودتر گفت وگوهای صلح را از سر گرفته و برای یافتن یک راه حل سیاسی برای ختم جنگ وبرقراری آتش‌بس دائمی تلاش کنند.

نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان خاطر نشان می‌سازد که توافق سیاسی برای ختم جنگ و برقراری آتش‌بس دائمی چیزی است که مردم افغانستان مشتاقانه برای تحقق آن انتظار می‌کشند.

او یاد آور می‌شود که ایالات متحدۀ امریکا برای پیشرفت در روند صلح و دست یابی به ثبات دائمی درکنار مردم افغانستان قرار خواهد داشت.

این درحالی است که روز گذشته نخست طالبان و سپس دولت آتش‌بس سه روزه اعلام کردند. اعلام آتش‌بس سه روزه از سوی طرف‌های سیاسی کشور وشهروندان استقبال شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.