Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29423
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 19 می 2021 - 12:34 |

رحمانی: به وضعیت بحرانی در فاریاب نقطۀ پایان گذاشته شود

رحمانی: به وضعیت بحرانی در فاریاب نقطۀ پایان گذاشته شود

میررحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان کشور وضعیت ولایت فاریاب در شمال غرب کشور را پس از اعتراضات اخیر، نگران کننده توصیف کرده خواهان پایان وضعیت بحرانی دراین ولایت شده است.
آقای رحمانی امروز(چهارشنبه، ۲۹ ثور) در اجلاس عمومی مجلس نمایندگان، می‌گوید تشنج‌ها و اعتراض‌های مردم فاریاب نگران کننده است.
آقای رحمانی می‌افزاید که «افغان‌ها باید از چهار دهه جنگ، فقر و مهاجرت درس عبرت گرفته باشند و با یک‌پارچگی و وحدت ملی از بحران جاری خارج شوند».
رییس مجلس نمایندگان از جریان‌های سیاسی که پشت اعتراض‌های فاریاب دخیل هستند، می‌خواهد که ازآنچه وی اعمال سلیقه‌های شخصی دراین اعتراض‌ها عنوان می‌کند دست برداشته وبیش از این شهروندان را از همدیگر متفرق نسازند.
او از حکومت، سیاسیون وگروه‌های که در اعتراض‌های فاریاب نقش دارند، می‌خواهد که به اعتراضات و وضعیت متشنج دراین ولایت نقطۀ پایان بگذارد.
گفتنی است که از حدود یک ماه به این سو، باشندگان فاریاب در واکنش به جابجایی داود لغمانی به حیث نقیب الله فایق به حیث والی این ولایت سرگرم اعتراض هستند. این اعتراض‌ها پس ازمعرفی رسمی داود لغمانی دریک پایگاه محلی ارتش در شهر میمنه به حیث والی این ولایت، شدید تر شده است.
صدها تن از هواداران مارشال عبدالرشید دوستم که درجمع این معترضان حضور دارند در روزهای اخیر اسلحه به دست گرفته و هشدار داده اند که مانع آغاز به کار آقای لغمانی خواهند شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.