Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 29598
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 29 می 2021 - 16:08 |

رییس‌جمهور: مشکل بنیادی در ساختار پولیس و دادستانی کل حل شود

رییس‌جمهور: مشکل بنیادی در ساختار پولیس و دادستانی کل حل شود

محمداشرف غنی؛ رییس‌جمهوری کشور در نشست مشورتی اصلاح و بهبود فعالیت‌های مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری تاکید کرد که مشکل بنیادی در ساختار پولیس و دادستانی کل حل شود.

به گزارش آژانس خبری پامیر، امروز شنبه(۸ جوزا) طرح مشورتی اصلاح و بهبود فعالیت‌های مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری از سوی رییس‌جمهوری غنی مورد ارزیابی قرار گرفت.

ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی، افزوده که مسوولین دادگاه عالی، مرکز عدلی و قضایی و ریاست جرایم سنگین وزارت داخله در خصوص طرح مشورتی متذکره، اصلاح مرکز عدلی و قضایی و نیز فعالیت‌های ریاست جرایم سنگین، معلومات‌شان را با رییس‌جمهور شریک ساختند.

طبق خبرنامه‌ی ارگ، پس از ارایه پیشنهادات و بررسی چالش‌ها، فیصله شد تا ارگان‌های مربوطه، گزارش تفصیلی فعالیت‌ها و کارکردهای‌شان را طی سه هفته آینده به رهبری حکومت ارایه کنند.

در این نشست فیصله گردید تا فیصله‌های مرکز عدلی و قضایی در اولویت قرار داده شود و مشکل بنیادی در ساختار پولیس و دادستانی کل اصلاح گردد.«همچنان تطبیق قوانین تسریع و در قسمت ثبت و تعقیب قضایا یک سیستم منظم به وجود آید.»

رییس‌جمهور غنی به مسوولان نهادهای مربوطه هدایت داد که برای تقویت سیستم عدلی و قضایی و ایجاد دیدگاه مشترک میان قوه قضائیه و دادستانی کل، نصاب تحصیلی باید اصلاح و دید مشترک میان محصلین شرعیات و حقوق در روشنایی احکام قوانین به‌میان آید.
آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.