Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 29585
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 29 می 2021 - 10:01 |

سناتوران امریکایی: واشنگتن برای حفظ حقوق زنان افغان نماینده ویژه تعیین کند

سناتوران امریکایی: واشنگتن برای حفظ حقوق زنان افغان نماینده ویژه تعیین کند

شماری از سناتوران امریکایی با ارسال نامه‌یی به جو بایدن رییس‌جمهوری امریکا، خواستار تعیین نماینده ویژه برای حفاظت از حقوق زنان افغان شدند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس، سناتور مازی هیرونو و سناتور جینی شاهین از حزب دموکرات و سناتور سوزن کولینز از حزب جمهوری‌خواها، طی ارسال نامه‌یی به رییس‌جمهوری امریکا، خواستار تعیین نماینده ویژه در راستای حفاظت از حقوق زنان افغان شدند.

مازی هیرونو، گفته که او و همکارانش به‌خاطر وضعیت جاری بر زنان افغان خیلی نگران استند و از رییس‌جمهورجوبایدن می‌خواهند که در این ارتباط اقدامات لازم را انجام دهد.

در نامه‌ی این سه سناتور امریکایی، آمده که نماینده ویژه امریکا برای زنان افغان با زلمی خلیلزاد نمایندهٔ ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان، مشترکا کار خواهد کرد.

به تازه‌گی‌ها خشونت و حملات هدف‌مند بر ضد زنان فعال در افغانستان شدت یافته و این سناتوران زن در مجلس سنای امریکا در نامه ای شان به قصر سفید نوشته‌اند که این نماینده در سطح بین‌المللی باید از حفظ حقوق زنان افغان اطمینان دهد.

در همین حال، سازمان بین‌المللی دیدبان حقوق‌ بشر در گزارش که به تازگی منتشر کرده، گفته است: حکومت افغانستان و شرکای آن نتوانسته‌اند که در ارتباط به‌نقش زنان در روند صلح اطمینان دهند.

اما شهرزاد اکبر رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان دیروز افزوده بود که زنان افغان تلاش‌های‌شان را در ارتباط به آتش‌بس و برقراری صلح در سطح ملی و بین‌المللی افزایش داده‌اند.
آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.