Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 28952
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 01 می 2021 - 11:05 |

سپیدار: خروج نیروهای خارجی، فرصتی را برای تفاهم سیاسی فراهم کرده است

سپیدار: خروج نیروهای خارجی، فرصتی را برای تفاهم سیاسی فراهم کرده است

شورای عالی مصالحۀ ملی با استقبال از اعلامیۀ نمایندگان ویژۀ کشورهای عضو تروئیکای توسعه یافته اعلام کرده که خروج نیروهای خارجی فرصتی را برای یک توافق سیاسی درافغانستان فراهم کرده است.

سپیدار امروز(شنبه، یازدهم ثور) دریک خبرنامه از اعلامیۀ مشترک کشورهای عضو تروئیکای توسعه‌یافته(امریکا، چین، روسیه و پاکستان) استقبال می‌کند.

دراعلامیۀ این نهاد آمده است که شورای عالی مصالحه از تلاش‌های کشورهای یاد شده برای تسریع روند صلح استقبال کرده و انتظار دارد که تلاش‌های یاد شده یک توافق سیاسی میان طرف‌های مختلف درافغانستان به گونه‌یی که مورد قبول تمام طرف‌های سیاسی قرارگیرد، ختم شود.

براساس اعلامیۀ سپیدار، خروج نیروهای خارجی فرصت مناسبی را برای یک توافق سیاسی میان دولت وطالبان مساعد کرده است. براساس این اعلامیۀ ادامۀ جنگ به سودی هیچ گروهی نیست و جز خونریزی و تخریب زیربنای کشور نتیجه‌یی ندارد وطالبان باید به یک توافق سیاسی با دولت تن دهند.

این درحالی است که نمایندگان ویژۀ کشورهای عضو تروئیکای توسعه یافته(امریکا، روسیه، چین وپاکستان) در دومین دیدار خود روز گذشته درقطر با هم گفت وگو کرده و با نشر یک اعلامیۀ مشترک خواهان تسریع روند صلح افغانستان شدند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.