Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 29430
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 19 می 2021 - 15:44 |

عفو بین الملل: حمله برخبرنگاران وفعالین حقوق بشر درافغانستان فورا متوقف شود

عفو بین الملل: حمله برخبرنگاران وفعالین حقوق بشر درافغانستان فورا متوقف شود

سازمان عفو بین الملل از حمله‌های هدفمند علیه خبرنگاران و فعالان حقوق بشر درافغانستان ابراز نگرانی کرده و خواهان پایان فوری این حمله‌ها شده است.

این سازمان امروز(چهارشنبه، ۲۹ ثور) درگزارشی می‌نویسد که از اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون دستکم ۱۷ خبرنگار وفعال حقوق بشر درافغانستان درحمله‌های مسلحانه و هدفمند جان باخته اند.

همچنان براساس گزارش این نهاد بیش از ۲۰۰ خبرنگار و فعال حقوق بشر در مدت یاد شده از جانب گروه‌های تروریستی تهدید شده اند. سازمان عفو بین المللی از ادامۀ وضعیت دشوار امنیتی خبرنگاران و فعالان حقوق بشر درافغانستان ابراز نگرانی کرده و خواهان پایان این وضعیت شده اند.

این سازمان از نهادهای امنیتی افغانستان می‌خواهد که تدابیر جدی برای محافظت از خبرنگاران و فعالان حقوق بشر روی دست گیرند. بنا بردرخواست این نهاد، گروه طالبان باید حمله‌های هدفمند برخبرنگاران وفعالان حقوق بشر را متوقف کنند.

درهمین حال نهاد نی یا حمایت کنندۀ رسانه های آزاد افغانستان نیز با انتشار یک اعلامیه از این درخواست سازمان عفو بین الملل استقبال کرده و از نهادهای امنیتی کشور می‌خواهد که تدابیر محافظتی از خبرنگاران و فعالان حقوق بشر را تشدید کنند.

این درحالی است که در ظرف دوسال گذشته پس از داغ شدن گفت وگوهای صلح میان امریکا و طالبان حمله‌های هدفمند بر دوقشر یاد شده بیشتر شده است. مشخص نیست که چه گروهی پشت این حمله‌ها قرار دارد اما نهادهای امنیتی کشور طالبان را دراین حمله ها مقصر می‌دانند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.