Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 29677
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 31 می 2021 - 8:34 |

غنی: حکومت برای مهار موج سوم ویروس کرونا آمادگی کامل دارد

غنی: حکومت برای مهار موج سوم ویروس کرونا آمادگی کامل دارد

هم‌ زمان با افزایش ابتلای افراد به ویروس کرونا، رییس‌جمهور غنی می‌گوید که حکومت برای مهار موج سوم این بیماری، آمادگی کامل دارد.

به گزارش آژانس خبری پامیر، محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور ظهر روز یک‌شنبه(۹ جوزا) در نشستی با مسوولین وزارت صحت عامه، گزارش‌ها در مورد موج سوم کوید۱۹ را مورد بحث و بررسی قرار داد.

براساس اعلامیه ارگ ریاست‌جمهوری، رییس‌جمهور ضمن ارزیابی گزارش وزارت صحت عامه در مورد مدیریت منابع، اقدامات برای آینده، افزایش هماهنگی و تشخیص محدودیت‌ها گفته که حکومت به‌خاطر مهار موج سوم این بیماری، آمادگی کامل دارد.

هم‌زمان با این، آقای غنی از نهادهای بین‌المللی صحی خواسته که به‌منظور همکاری‌های مفید و موثر، تعهدات‌شان را با افغانستان به گونه‌ی کامل عملی کنند.

در اعلامیه ارگ ریاست‌جمهوری آمده که در خصوص پیشنهاد وزارت صحت عامه مبنی بر رفع کمبود ادویه‌جات و تجهیزات طبی رسیدگی عاجل صورت خواهد گرفت.

رییس‌جمهور همچنان خطاب به مسوولان ولایتی تاکید کرد که ادارات محلی ضمن آگاهی‌دهی به مردم، بیشتر منسجم شوند و مسوولیت‌های‌شان را در زمینه‌ی استفاده موثر از منابع واضح گردد.

حکومت در حالی از آمادگی‌ها برای مبارزه با موج سوم ویروس کرونا اعلام آمادگی می‌کند که این بیماری هم‌اکنون درحال گردش به سراسر کشور است.

بر اساس آخرین آمارها، در یک شبانه‌روز گذشته نزدیک به یک هزار تن در کشور مبتلا شده و ۲۵ نفر ناشی از این بیماری جان باخته‌اند.

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه با ابراز نگرانی، هشدار داده که در صورت بی‌اعتنایی مردم، افغانستان به بحران صحی خواهد رفت.

آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.