Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29485
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 25 می 2021 - 9:57 |

مسدود شدن سفارت آسترالیا در کابل؛ وزارت خارجه افغانستان واکنش نشان داد

مسدود شدن سفارت آسترالیا در کابل؛ وزارت خارجه افغانستان واکنش نشان داد

حکومت آسترالیا اعلام کرده که این کشور، سفارتش را در کابل به گونه‌ی موقتی به‌دلیل موجودیت مشکلات امنیتی مسدود کرده است و در پیوند به این اقدام، وزارت خارجه افغانستان واکنش نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری پامیر، وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده که این وزارت ضمن احترام به تصمیم کشور آسترالیا، از حمایت‌ها و همکاری‌های همه‌جانبه آسترالیا با مردم و دولت افغانستان سپاس‌گذاری می‌کند.

در اعلامیه وزارت خارجه آمده که حکومت افغانستان، تجدید تعهد آسترالیا را برای ادامه حمایت‌ها و کمک‌هایش به افغانستان به دیده‌ی قدر نگریسته و تحقق این تعهدات را در امر مبارزه با تروریزم، استقرار صلح و ثبات در افغانستان و تداوم همکاری‌های استراتژیک میان دو کشور با اهمیت می‌داند.

بر اساس اعلامیه این وزارت، بر مبنای قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی و در چارچوب توافقات با دولت‌های دوست، دولت افغانستان خود را متعهد و مکلف به تامین امنیت نمایندگی‌های سیاسی و مصونیت کارکنان دیپلماتیک کشورهای خارجی می‌داند.

وزارت امور خارجه کشور گفته که امیدواریم آن‌گونه که دولت آسترالیا بیان داشته‌ است، این اقدام موقتی به زودی مورد بازنگری قرار گرفته و حضور دایمی سفارت آسترالیا در کابل همچون گذشته ادامه یابد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.