Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29654
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 30 می 2021 - 15:39 |

معین پیشین وزارت شهرسازی به اتهام فساد مالی و تزویر به زندان محکوم شد

معین پیشین وزارت شهرسازی به اتهام فساد مالی و تزویر به زندان محکوم شد

دادگاه عالی افغانستان اعلام کرد که خاطره سادات معین پیشین مالی و اداری وزارت شهرسازی و پنج نفر از کارمندان این وزارت به اتهام فساد مالی و تزویر به بیش از چهار سال زندان محکوم شده‌اند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، احمدفهیم قویم سخنگوی دادگاه عالی، امروز یک‌شنبه(۹ جوزا) به رسانه‌ها گفته که دادگاه ابتدایی رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری در جلسه‌ی علنی قضایی روز گذشته این حکم را صادر کرد.

به گفته‌ی سخنگوی دادگاه عالی، معین پیشین مالی و اداری وزارت شهرسازی، محمدناصر متخصص امور مالی و حسابی و ذبیح‌الله کارمند ارشد مالی این وزارت هر کدام به چهار سال و هشت ماه حبس تنفیذی محکوم به مجازات شده‌اند.

احمدفهیم قویم همچنان معلومات داد که فخرالدین آمر مالی بودجه عادی وزارت شهرسازی و حفیظ‌الله عضو مدیریت کنترل این وزارت، هر کدام به سه سال و شش ماه حبس تنفیذی محکوم شده‌اند.

از جانب دیگر، سخنگوی دادگاه عالی همچنان علاوه کرد که عظیم‌الدین مدیر عمومی کنترل وزارت شهرسازی به مدت یک سال و دو ماه حبس تنفیذی محکوم به مجازات شده است.

او در ادامه بیان کرد که خاطره سادات، محمدناصر و ذبیح‌الله به رد شش میلیون و ۲۹۶ هزار و ۸۸۰ افغانی در قضیه تزویر حواله شماره ۱۰۱ محکوم به مجازات شده‌اند.

با این حال، جلسه‌ی قضایی دادگاه ابتدایی رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری در پرونده تزویر حواله شماره ۴۰۴، محمدناصر، ذبیح‌الله، خاطره سادات، فخرالدین و عظیم‌الدین را به رد مبلغ هشت میلیون و ۹۸۷ هزار و ۴۴۰ افغانی طور علی‌السویه محکوم به مجازات کرده است.

گفتنی است، هفته گذشته نیز رییس عمومی خصوصی‌سازی وزارت شهرسازی نیز به اتهام گرفتن رشوه از سوی پولیس مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری بازداشت شده بود.

آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.