Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 29182
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, فرهنگی تاریخ انتشار : 08 می 2021 - 13:51 |

واکنش نی به صحبت‌های استانگزی؛ طالبان اجازه دهند که خبرنگاران در ساحات زیر نفوذ این گروه گزارش تهیه کنند

واکنش نی به صحبت‌های استانگزی؛ طالبان اجازه دهند که خبرنگاران در ساحات زیر نفوذ این گروه گزارش تهیه کنند

نی یا نهاد حمایت کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان در واکنش به اظهارات تازۀ شیرمحمد عباس استانگزی معاون هیأت مذاکراتی طالبان می‌گوید این گروه اجازه دهد که خبرنگاران در ساحات زیر نفوذ گروه طالبان گزارش تهیه کنند.

شیرمحمد عباس استانگزی روزگذشته(جمعه، هژدهم ثور) دریک نشست آنلاین، دریک موضع‌گیری بی سابقه مدعی شده است که طالبان امنیت خبرنگاران، دیپلمات‌های خارجی وکارمندان موسسه‌های خیریه را تأمین خواهد کرد.

او درحالی مدعی تأمین امنیت خبرنگاران شده است که در ماه‌های اخیر موجی بزرگ از کشتار هدفمند درکشور به راه افتاده که در درجۀ نخست خبرنگاران وکارمندان رسانه‌ها را هدف قرار می‌هد. طالبان متهم اصلی انجام حمله‌های هدفمند درکشور هستند.

با این حال، نی یا نهاد حمایت کنندۀ رسانه‌های افغانستان در واکنش به اظهارت معاون هیأت مذاکراتی طالبان می‌گوید این گروه باید در عمل ثابت کند که علیه خبرنگاران اقدام نمی‌کند.

بنابر اعلامیۀ نی، گروه طالبان باید افرادی را که درچوکات این گروه به قتل هدفمند خبرنگاران وکارمندان رسانه‌ها متهم هستند را معرفی کنند و اجازه دهند که خبرنگاران در ساحات تحت نفوذ این گروه حضور یافته و گزارش تهیه کنند.

براساس این اعلامیه، اگر طالبان دو اقدام یاد شده را پس از ادعای خود مبنی برحفاظت از خبرنگاران روی دست گرفت، ادعای این گروه قابل اعتماد خواهد بود.

این درحالی است که پیش ازاین تنها در برخی موارد محدود طالبان به برخی از خبرنگاران اجازه داده اند که در ساحات تحت نفوذ این گروه حضور پیدا کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.