Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 29638
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 30 می 2021 - 11:39 |

وزیرخارجه افغانستان به اسلام‌آباد دعوت شد

وزیرخارجه افغانستان به اسلام‌آباد دعوت شد

هم‌زمان با تیرگی روابط کابل-اسلام‌آباد، محمدحنیف اتمر وزیرخارجه افغانستان از سوی همتای پاکستانی‌اش برای یک سفر رسمی به اسلام‌آباد دعوت شد.

به گزارش آژانس خبری پامیر، وزارت خارجه با نشر خبرنامه‌یی افزوده که محمدحنیف اتمر عصر روز شنبه(۸ جوزا) با منصوراحمدخان سفیر پاکستان در کابل صحبت تلیفونی کرده است.

در خبرنامه وزارت خارجه آمده است:«در این تماس، سفیر پاکستان ضمن ابراز تمنیات نیک آقای شاه‌محمود قریشی دعوت وزیر امور خارجه‌ی جمهوری اسلامی پاکستان را جهت بازدید از آن کشور به وزیر امور خارجه‌ی کشور وسیله شد.»

بر اساس این خبرنامه، آقای اتمر از دعوت همتای پاکستانی خود ابراز تشکر کرده، تقویت هرچه بیشتر همکاری‌ها و روابط میان دو کشور را با اهمیت خواند.

این دعوت پس از آن صورت می‌گیرد که روابط میان کابل-اسلام‌آباد طی یک سال اخیر به تیرگی گراییده است. حکومت افغانستان همواره اعلام کرده که اگر پاکستان خواستار صلح و ثبات در منطقه است، باید گام‌های عملی را در راستای تامین صلح پایدار در افغانستان بردارد.

در یک تحول تازه، به‌دنبال اظهارات اخیر حمدالله محب مشاور امنیت ملی حکومت افغانستان در مورد پاکستان، اسلام‌آباد تماس‌های خود را با آقای محب متوقف کرده است.
آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.