Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29311
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 12 می 2021 - 12:45 |

ولسوالی نرخ میدان وردک به دست طالبان سقوط کرد

ولسوالی نرخ میدان وردک به دست طالبان سقوط کرد

مقام‌های محلی ولایت میدان وردک می‌پذیرند که در پی حملات گستردۀ طالبان، ولسوالی نرخ این ولایت به دست جنگجویان این گروه سقوط کرده است.

عبدالرحمان طارق، والی میدان‌ وردک روز چهارشنبه (۲۲ ثور) با فرستادن یک پیام ویدیویی به خبرنگاران گفت که ادارۀ این ولسوالی روز گذشته در نتیجۀ یک “سازش” به کنترول طالبان درآمده است.

آقای طارق افزود: “نیروهای امنیتی به گونۀ تاکتیکی عقب‌نشینی کرده اند و در اثر این حملات طالبان متاسفانه به ساختمان این ولسوالی زیان‌های زیادی وارد شده است.”

والی میدان وردک در مورد جزییات این “سازش” معلومات بیشتر نداده است.

وزارت داخلۀ افغانستان نیز می‌گوید که نیروهای امنیتی پس از درگیری با جنگجویان طالبان و وارد کردن تلفات به جنگجویان این گروه، از مرکز ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک عقب‌نشینی کرده اند.

در این حال، وزارت دفاع ملی افغانستان از مستقر شدن کوماندوهای افغان در این ولسوالی خبر داده و می‌گوید که این نیروها به زودی عملیات شان را برای باز پس‌گیری این ولسوالی آغاز خواهند کرد.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفت که به جنگجویان طالبان مجال داده نخواهد شد تا به باشندگان میدان وردک آسیب برسانند.

هرچند گفته می‌شود که در این حملات طالبان تلفات زیادی به نظامیان افغان در این ولسوالی وارد شده است؛ اما سخنگویان وزارت دفاع و داخلۀ افغانستان از ارایه جزییات در این باره خودداری کرده اند.

گروه طالبان نیز گفته اند که ادارۀ این ولسوالی را در اختیار شان گرفته اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.