Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 29699
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 31 می 2021 - 14:46 |

چینی‌ها اجازه دارند تا ۳ فرزند داشته باشند

چینی‌ها اجازه دارند تا ۳ فرزند داشته باشند

دولت چین به تازگی اعلام کرده که پس از این هر زوج چینی اجازه دارند تا ۳ فرزند داشته باشند و به این ترتیب، محدودیت داشتن ۲ فرزندی از خانواده‌های چینی برداشته شد.

به گزارش آژانس خبری پامیر، خبرگزاری دولتی شین‌هوا در گزارشی گفته که این تغییر در قوانین محدودیت فرزند در جلسه دفتر سیاسی مرکزی حزب کمونیست چین به تایید شی جین‌پینگ رییس‌جمهور چین رسیده است.

این تغییر در قوانین، پس از بررسی نتایج سرشماری اخیر چین که ماه گذشته منتشر شد، اتفاق افتاد؛ نتیجهی سرشماری نشان می‌دهد که جمعیت این کشور با کمترین میزان رشد، به نسبت دهه‌های قبل رو‌به‌رو است.

پس از اعلام نتایج سرشماری، دولت مرکزی چین تحت فشار بود تا برای تشویق بیشتر زوج‌ها برای داشتن فرزند و جلوگیری از کاهش جمعیت، اقداماتی را انجام دهد.

طبق سرشماری ۱۰ ساله چین، سال گذشته ۱۲ میلیون نوزاد در این کشور متولد شده‌اند که نشان‌دهنده کاهش ۱۸ درصدی نسبت به ۲۰۱۹ است.

این پایین‌ترین میزان رشد جمعیت در چین از سال ۱۹۵۲ است؛ پس از ۲۰۱۶ که جمعیت چین روندی صعودی داشت، این چهارمین سال پیاپی است که این کشور با کاهش جمعیت روبه‌رو بوده. با این حال، چین در سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۰ سال به سیاست تک‌فرزندی خاتمه داد.

انتظار زیادی می‌رفت که پس از انتشار نتایج سرشماری، چین سخت‌گیری‌ها در قوانین مربوط به فرزندآوری را تغییر دهد.

چین از سال ۱۹۷۹ برای کنترل جمعیت، سیاست تک فرزندی را به اجرا گذاشته بود؛ اما در پی کُند شدن رشد جمعیت در سال ۲۰۱۶، این قانون را به داشتن حداکثر دو فرزند افزایش داد.

کسانی‌که از این قانون تبعیت نمی‌کردند، جریمه یا از کار اخراج و در مواردی هم مجبور به سقط جنین می‌شدند.

آژانس خبری پامیر- بین‌الملل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.