Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 29909
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 10 ژوئن 2021 - 9:47 |

آغاز عملیات بازپس‌گیری سه ولسوالی از چنگ طالبان

آغاز عملیات بازپس‌گیری سه ولسوالی از چنگ طالبان

به‌دنبال سقوط شماری از مناطق ولایت غزنی به‌دست طالبان، اکنون فرماندهی پولیس این ولایت می‌گوید که عملیات بازپس‌گیری ولسوالی‌های«جغتو، مقر و آب‌بند» از چنگ طالبان آغاز شده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، فرماندهی پولیس ولایت غزنی، صبح امروز پنج‌شنبه(۲۰ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی گفته که شمار زیادی از نیروهای مشترک امنیتی و دفاعی به‌شمول کماندوهای ارتش و نیروهای هوایی در ولسوالی‌های جغتو، مقر و آب‌بند اعزام شده‌اند.

در خبرنامه آمده است: عملیات برای بازپس‌گیری مناطقی در این ولسوالی‌ها که قبلا نیروهای امنیتی از آن‌جا عقب‌نشینی تاکتیکی کرده بودند، آغاز شده است.

به نقل از خبرنامه، در ساحات یادشده، عملیات هم‌اکنون به‌شدت جریان دارد.

براساس خبرنامه فرماندهی پولیس غزنی، نیروهای امنیتی با پس‌گیری این مناطق از چنگ طالبان، قرارگاه‌های امنیتی را دورتر از منازل مسکونی و با تحکیمات بیشتری افراز خواهند کرد؛ در عین حال، در این ساحات نیز نیروهای بیشتر و مجهز با سلاح‌های پیشرفته جابجا خواهند شد.

از سوی هم، در بخشی از اعلامیه خبری فرماندهی پولیس غزنی از تلفات طالبان ذکر شده که در سه روز گذشته بیش از ۴۰ جنگ‌جوی وابسته به طالبان در بخش‌هایی از این ولایت کشته شده‌اند.

طبق این خبرنامه، هم‌اکنون عملیات پاک‌سازی شمار زیادی از مناطق غزنی از وجود طالبان جریان دارد و هم‌اکنون این عملیات در ولسوالی گیلان غزنی متمرکز است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.