Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 30121
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 16 ژوئن 2021 - 21:07 |

انقره به جلب همکاری اسلام‌آباد در روند صلح افغانستان تلاش می‌کند

انقره به جلب همکاری اسلام‌آباد در روند صلح افغانستان تلاش می‌کند

جیهاد آرگین‌آی سفیر ترکیه در کابل گفته که کشورش برای جلب حمایت کشورهای منطقه‌یی به ویژه پاکستان برای تامین صلح پایدار و با ثبات در افغانستان تلاش می‌کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت خارجه‌ پس از ظهر امروز چهارشنبه(۲۶ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی گفته که محمدحنیف اتمر با جیهاد آرگین‌آی سفیر ترکیه در کابل دیدار کرده و در خصوص گسترش روابط دوجانبه و سفر زودهنگام خود به انقره جهت اشتراک در اجلاس دیپلماسی-انتالیا بحث کرده است.

در خبرنامه‌ی وزارت خارجه آمده که وزیرخارجه با توجه به جایگاه منطقه‌یی و بین‌المللی ترکیه بر تداوم نقش سازنده‌ی این کشور در موفقیت روند صلح افغانستان تاکید کرد.

از سوی هم، سفیر ترکیه در کابل با اشاره به اعلامیه‌ی اخیر نشست رهبران ناتو مبنی بر تداوم همکاری و حمایت کشورهای عضو این سازمان از افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی، از ادامه‌ی همکاری‌های ترکیه با افغانستان اطمینان داده است.

آقای آرگین‌آی در خصوص سخنان اخیر رییس‌جمهوری ترکیه خاطرنشان ساخت که انقره تلاش‌های خود را به جلب حمایت کشورهای منطقه به‌ویژه همکاری پاکستان برای تامین صلح پایدار در افغانستان ادامه خواهد داد.

گفتنی است، رجب طیب اردوغان در سخنان اخیر خود با اشاره به وضعیت این کشور موضع گرفت که ترکیه گزینه‌ی مناسب برای مدیریت اوضاع افغانستان خواهد بود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.