Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 30190
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 19 ژوئن 2021 - 9:09 |

تداوم خشونت‌ها؛ عبدالله:«هیچ برنده‌ی» از راه تداوم جنگ وجود ندارد

تداوم خشونت‌ها؛ عبدالله:«هیچ برنده‌ی» از راه تداوم جنگ وجود ندارد

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی می‌گوید که با اعلام آغاز خروج سربازان خارجی از افغانستان، طالبان تمایلی به توافق سیاسی با حکومت افغانستان ندارد؛ اما اگر این درست باشد، طالبان به پیروزی نخواهد رسید.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای عبدالله این اظهارات را در مصاحبه‌ی اختصاصی با اسوشیتدپرس مطرح کرده است.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی در این مصاحبه گفته است:«خروج یک تاثیری بر مذاکرات با طالبان خواهد داشت. آن‌ها ممکن جسورتر شوند و فکر کنند کم‌ازکم برخی آن‌ها که با خروج نظامیان خارجی می‌توانند از راه نظامی از این وضعیت سود ببرند.»

آقای عبدالله همچنان تصریح کرد که نشانه‌ها و علامات وجود دارد که طالبان تلاش دارند قبل از فرا رسیدن موعد خروج کامل نیروهای امریکایی در یازدهم سپتامبر، به پیشرفت‌های نظامی دست یابند.

او در ادامه افزود:«اگر این چنین باشد، طالبان با یک «سو محاسبه‌ی بزرگ» مواجه است و اگر فکر کنند که از راه نظامی پیروز می‌شوند، من تکرار می‌کنم که هیچ برنده‌ای از راه تداوم جنگ وجود ندارد.»

رییس شورای عالی مصالحه‌ی با اشاره به همکاری همسایگان افغانستان در روند صلح تاکید کرد که همسایه‌ها می‌باییست از مداخله در مسایل این کشور بپرهیزند و در عوض به‌دنبال همکاری با کابل باشند تا یک ثبات درازمدت در افغانستان به دست آید.

عبدالله گفت:«کشورهای وجود دارند که نگرانی‌شان را به‌خاطر حضور نیروهای خارجی در افغانستان ابراز کرده بودند، به‌شمول جمهوری اسلامی ایران. اکنون که سربازان ناتو این کشور را ترک می کنند. فکر نمی‌کنم که این کشورها علاقمند مشاهدۀ بی‌ثباتی در افغانستان و یا برگشت به روزهای گذشته و پسین باشند؛ به‌دلیل اینکه در همسایگی با هم در کل منافع مشترک زیادی داریم.»

آقای عبدالله که جهت اشتراک در نشست بین‌المللی آنتالیا به ترکیه رفته است، در حاشیۀ این نشست، ملاقات‌های جداگانه‌ای با وزرای خارجه ترکیه، ایران، قطر و پاکستان داشته است.

آژآنس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.