Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 30446
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 27 ژوئن 2021 - 9:11 |

عبدالله: تشدید جنگ از سوی طالبان، اقدام مایوس‌کننده است

عبدالله: تشدید جنگ از سوی طالبان، اقدام مایوس‌کننده است

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی می‌گوید که گروه طالبان برای کسب قدرت راه نظامی را در پیش گرفته‌اند و این اقدام مایوس‌کننده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، عبدالله عبدالله به شماری از رسانه‌های بین‌المللی افزوده است که هم‌اکنون گروه طالبان در مقابل دولت و جمهوری اسلامی افغانستان قرارگ رفته است.

به گفته‌ی آقای عبدالله، اگر طالبان خواسته باشند که برنامه‌ی نظامی‌گری را در پیش گیرند و فقط یک راه در پیش‌رو داشته باشند، درد و رنج مردم افغانستان ادامه خواهد یافت.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی همچنان تصریح کرد که اگر طالبان این راه(برنامه نظامی) را در پیش بگیرند، این یک اقدام مایوس‌کننده خواهد بود.

او با اشاره به نیروهای خیزش مردمی در سراسر کشور افزود که فرزندان مردم افغانستان که در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی حضور دارند، از دست‌آوردهای کسب شده دفاع خواهند کرد.

آقای عبدالله با بیان این‌که شاید برخی از ساحات میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان دست‌به‌دست شود، گفت که اما طالبان قطعا از طریق زور پیروز یا بر مردم افغانستان حاکم نخواهند شد.

هم‌زمان با تشدید خشونت‌ها در افغانستان، رهبران سیاسی کشور به‌شمول محمداشرف غنی رییس‌جمهور و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در سفرشان به امریکا با جو بایدن در کاخ سفید دیدار کردند.

در این دیدار، مقام‌های امریکایی، ادامه‌ی خشونت‌ها از سوی طالبان را بی‌معنا خوانده و تاکید کردند که خشونت‌های جاری باید فورا متوقف شود.

افزون براین، گروه طالبان در سه ماه اخیر با بلند بردن گراف جنگ در مناطق مختلف کشور، سبب ویرانی تاسیسات عامه و افزایش تلفات ملکی شده‌اند که این امر، واکنش‌های شماری از نهادهای داخلی و بین‌المللی را برانگیخته است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.