Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30234
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 20 ژوئن 2021 - 10:42 |

تشدید خشونت‌ها و جان باختن ۴۳ جنگ‌جوی طالب در ولایت ارزگان

تشدید خشونت‌ها و جان باختن ۴۳ جنگ‌جوی طالب در ولایت ارزگان

در اوج تشدید خشونت‌ها، وزارت دفاع ملی از جان باختن ۴۳ جنگ‌جوی طالب توسط نیروهای ارتش ملی در ولسوالی‌های خاص ارزگان و چوره‌ی این ولایت خبر می‌دهد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این وزارت صبح امروز یک‌شنبه(۳۰ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی گفته که روز شنبه، نیروهای دفاعی و امنیتی با حمایت قوای هوایی، در مربوطات ولسوالی‌های خاص ارزگان و چوره‌ی این ولایت، عملیات تصفیوی را راه‌اندازی کردند.

در خبرنامه وزارت دفاع ملی آمار ارایه شده که در نتیجه‌ی عملیات نیروهای امنیتی در دو ولسوالی ارزگان، ۴۳ جنگ‌جوی طالبان جان باخته و ۲۸ جنگ‌جوی دیگر زخمی شده‌اند.

براساس معلومات درج‌شده در این خبرنامه، دو عراده موتر، شش باب مخفی‌گاه اسلحه، مقدار زیادی از سلاح، مهمات، تجهیزات و مواد منفجر نیز تخریب شده است.

در دو ماه اخیر، میزان خشونت‌ها میان جنگ‌جویان طالبان و نیروهای امنیتی افغان به‌شدت بلند رفته و به‌دنبال تشدید خشونت‌ها، نیروهای دو طرف تلفات سنگینی را متقبل شده‌اند.

افزون براین، طالبان مدعی هستند که در دو ماه اخیر، بیش از ۳۰ ولسوالی را در نقاط مختلف کشور سقوط داده‌اند؛ اما نهادهای امنیتی حکومت افغانستان می‌گویند که پس‌روی و پیش‌روی به معنای سقوط تلقی نمی‌شود و طالبان در هیچ مکانی حضور دوامدار هم ندارند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.