Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 30258
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 21 ژوئن 2021 - 9:02 |

تلفات سنگین طالبان در ولایت فاریاب

تلفات سنگین طالبان در ولایت فاریاب

منابع امنیتی در ولایت فاریاب می‌گویند که قوای هوایی عملیات گسترده‌ی را علیه جنگ‌جویان طالبان راه‌اندازی کردند و در نتیجه‌ی این عملیات بیش از ۱۰۰ جنگ‌جوی این گروه کشته شده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، قول اردوی ۲۰۹ شاهین شام روز یک‌شنبه(۳۰ جوزا) در بیانیه‌یی گفته که این عملیات هوایی علیه پناه‌گاه‌ها و محلات تجمع طالبان در بخش‌هایی از این ولایت انجام شده است.

این قول اردو همچنان در مورد آخرین تحولات امنیتی در فاریاب بیان کرد که ساعت ۱۰:۰۰ شب گذشته از اثر درگیری نیروهای امنیتی و جنگ‌جوایان وابسته به طالبان در ساحه«کته‌کم» واقع در مسیر شاهراه نمبر یک ولسوالی پشتونکوت این ولایت چهار جنگ‌جوی طالب به‌شمول سرگروپ آن‌ها به‌ اسم«ملاشاکر» کشته شده و ۱۱ نفر دیگر آن‌ها زخمی شدند.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین به باشندگان ولایت فاریاب از بهبود اوضاع امنیتی این ولایت اطمینان می‌دهد و تاکید می‌ورزد که به توانایی‌های نیروهای امنیتی اطمینان کامل داشته باشند.

در همین حال، دامنه‌ی خشونت‌ها در ولایت بلخ که هم‌جوار ولایت فاریاب است، توسعه یافته است. براساس گزارش‌ها از ولایت بلخ، حدود ۳۱ جنگ‌جوی طالب در ولسوالی‌های دولت‌آباد و چهاربولک این ولایت کشته شده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.