Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 30561
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 30 ژوئن 2021 - 22:05 |

دولت آلمان بیش از ۱۸۲ میلیون یورو به حکومت افغانستان کمک می‌کند

دولت آلمان بیش از ۱۸۲ میلیون یورو به حکومت افغانستان کمک می‌کند

موسسه همکاری‌های توسعه‌ای آلمان اعلام کرده که این کشور به ارزش ۱۸۲٫۶ میلیون یورو معادل ۱۷٫۴ میلیارد افغانی جهت تقویت همکاری‌های دوجانبه به حکومت افغانستان کمک می‌کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، موسسه همکاری‌های توسعه‌ای آلمان، امروز چهارشنبه(۹ سرطان) با نشر خبرنامه‌یی گفته این کمک روز گذشته در یک نشست مجازی با معین پالیسی وزارت مالیه وعده داده شده است.

طبق این خبرنامه، مقام‌های دولت آلمان و حکومت افغانستان در این نشست، پیرامون تخصیص بودجه برای همکاری‌های انکشافی در سال ۱۴۰۰ توافق کرده‌اند؛ براساس این توافق، ۱۲۰ میلیون یورو برای پروژه‌های همکاری مالی و ۴۷ میلیون یورو برای همکاری‌های تخنیکی اختصاص داده شده است.

در این خبرنامه همچنان تصریح شده که ۱۵ میلیون یورو از طریق برنامه‌ی ویژه(BMZ) برای رسیدگی به عوامل اصلی بی‌جاشدگان و ادغام پناهندگان در نظر گرفته شده است.

مؤسسه‌ همکاری‌های توسعه‌ای آلمان همچنان افزوده که منابع مالی بیشتری را به صورت مستقیم در اختیار نهادهای غیردولتی که با مردم افغانستان کار می‌کنند، قرار می‌دهد.

با این حال، موسسه‌ همکاری‌های توسعه‌ای آلمان خاطرنشان ساخته است که هدف این نهاد، بهبود مداوم شرایط زندگی و آیندهی شهروندان افغانستان است تا آن‌ها بتوانند از زنده‌گی صلح‌آمیز و دور از فقر، آوار‌گی، خشونت و افراط‌گرایی لذت ببرند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.