Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30202
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 19 ژوئن 2021 - 12:14 |

رئیسی پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران اعلام شد

رئیسی پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران اعلام شد

پس از نزدیک به ۹ ساعت سکوت خبری، ستاد انتخابات وزارت داخله ایران، ابراهیم رئیسی را به عنوان پیروزی سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری جمهوری اسلامی این کشور معرفی کرد.

به گزارش بخش بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از بی‌بی‌سی فارسی، وزارت داخله‌ی جمهوری اسلامی ایران آمار داده است که حدود ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند.

رییس ستاد انتخابات در وزارت داخله ایران، نتایج اولیه را بر مبنای شمارش حدود ۹۰ درصد آرا اعلام کرده است؛ با فرض آن‌که تعداد ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار رای مورد اشاره او نه تعداد کل، بلکه تنها ۹۰ درصد اعلامی باشد، نرخ مشارکت می‌تواند تا ۵۳ درصد باشد.

ستاد انتخابات با جزئیات نتایج شمارش آرا را اعلام نکرد و از جمله تعداد آرای باطله مشخص نیست و به‌همین دلیل ممکن است این میزان تغییر کند.

از سوی هم، خبرگزاری فارس در گزارشی گفته که سیدابراهیم رئیسی با بیش از ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای، محسن رضایی با بیش از ۳ میلیون، عبدالناصر همتی با بیش از دو میلیون و سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با بیش از یک میلیون رای، مجموع آرا را تا اکنون به‌دست آورده‌اند.

پیش از آنکه هیچ نتیجه‌ای از شمارش آرا اعلام شود، محسن رضایی، ناصر همتی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به ابراهیم رییسی به عنوان پیروز سیزدهمین دوره انتخابات‌ریاست جمهوری تبریک گفته بودند.

رضایی و قاضی‌زاده در پیام‌های تبریکی‌شان، آقای رئیسی را «آیت‌الله» خطاب کردند.

حسن روحانی، رییس‌جمهوری برحال ایران هم در سخنانی پیش از اعلام هرگونه نتیجه‌ای از سوی وزارت داخله این کشور، گفت که برنده انتخابات مشخص شده و او به «منتخب مردم» تبریک می‌گوید، اما از آن‌جایی‌که نتیجه هنوز رسمی اعلام نشده تبریک رسمی را به بعدتر موکول می‌کند.

در انتخابات ۱۳۹۶ آقای رییسی رقیب اصلی آقای روحانی بود و شکست خورد. آقای رییسی هم‌زمان با ریاستش بر قوه قضاییه نامزد ریاست‌جمهوری شد.

آژانس خبری صدای پامیر- بین‌الملل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.