Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 30488
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 28 ژوئن 2021 - 13:37 |

رحمانی: نیروهای مسلح مردمی شامل ارتش محلی شوند

رحمانی: نیروهای مسلح مردمی شامل ارتش محلی شوند

به‌دنبال مسلح شدن مردم در اکثر ولایت‌ها علیه طالبان، میررحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان افغانستان در اظهاراتی، از حکومت خواسته است تا نیروهای خیزش مردمی شامل ارتش‌ محلی شوند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، رییس مجلس نمایندگان، این اظهارات را امروز دوشنبه(۷ سرطان) در نشست عمومی مجلس بیان کرده است.
او گفت که نیروهای بسیج مردمی برای دفاع از تمامیت ارضی، حفظ ارزش‌های جمهوری و به حمایت از نیروهای امنیتی مسلح شده و فعالیت آن‌ها باید قانون‌مند شوند.

میررحمان رحمانی خاطرنشان ساخت که شماری از اعضای مجلس نیز در کنار نیروهای مردمی علیه طالبان بسیج شده‌اند.

رییس مجلس نمایندگان افزود:«همه وظیفه داریم که در شرایط حساس از هر طریق ممکن از نظام و دولت خود حمایت کنیم و در کنار نیروهای نظامی خود قرار گیریم.»

در همین حال، آقای رحمانی در این اظهارات خود تاکید ورزید که اعضای مجلس نمایندگان، چگونگی سقوط ولسوالی‌ها را بررسی و نتیجه‌ی آن را در نشست عمومی مجلس ارایه کنند.

او در سخنان خود همچنان خاطرنشان ساخت که مجلس نمایندگان در هماهنگی با نهادهای حکومتی، تصمیم اساسی را برای جلوگیری از سقوط ولسوالی‌ها روی دست گیرند.

این در حالی است که گروه طالبان در دو ماه اخیر، با تشدید خشونت‌ها، ده‌ها ولسوالی را در ولایت‌های مختلف کشور سقوط داده‌اند. افزون بر سقوط این ولسوالی‌ها، طالبان از یک‌سو بی‌جاشدگان داخلی را افزایش داده و از سوی دیگر، به غیرنظامیان تلفات وارد کرده‌اند.

به‌دنبال این چالش، گروه طالبان همچنان با به‌دست آوردن تجهیزات نظامی در نتیجه سقوط ولسوالی‌ها، این تجهیزات را به پاکستان انتقال می‌دهند که این امر، نگرانی‌های جدی را در سراسر کشور به وجود آورده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.