Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30289
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 21 ژوئن 2021 - 15:49 |

رییس‌جمهوری اسلامی ایران:«مسایل موشکی و منطقه‌یی قابل مذاکره نیست»

رییس‌جمهوری اسلامی ایران:«مسایل موشکی و منطقه‌یی قابل مذاکره نیست»

سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران در نخستین کنفرانس خود با اشاره به تداوم تحریم‌های امریکا علیه تهران، افزود که مسایل موشکی و منطقه‌یی قابل مذاکره نیست.

به گزارش بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر، رییس‌جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه(۳۱ جوزا) نخستین کنفرانس خبری خود را پس از پیروزی در سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری، برگزار کرد.

او در خصوص مذاکره با دولت بایدن برای تواوفق جامع‌تر از برجام که شامل مسایل منطقه‌یی و برنامه موشکی گفت که چرا بایدن به تعهدات دولت قبلی پاسخ‌گو نیست؟

رییس‌جمهوری اسلامی ایران به دولت امریکا پیشنهاد کرد که سریعا به تعهداتش عمل کند، تحریم‌ها را رفع و نشان دهند که با رفع تحریم‌ها صداقت دارند.

آقای رئیسی در این کنفرانس خود به وضوح بیان کرد:«مردم از برجام خاطره خوشی ندارند، چون آورده‌ای نداشت، دلیلش هم عهدشکنی بوده است.»

رییس‌جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سخنانش تاکید کرد که واشنگتن به تعهدش در برجام عمل کند و پای‌بند باقی بماند و افزون برآن، مسایل موشکی و منطقه‌یی قابل مذاکره نیست.

او در خصوص تحولات منطقه‌یی به ویژه روابط میان تهران- ریاض، گفت که بازگشایی سفارت‌ها مانعی از سوی جمهوری اسلامی ایران ندارد و این سیاست پیش از این هم اعلام شده بود.

از جانب دیگر، رییس‌جمهوری اسلامی ایران، پیرامون جنگ یمن اشاره کرده و خاطرنشان ساخت که مداخله سعودی‌ها در یمن باید متوقف شود.«جمهوری اسلامی خواهان توقف هرچه سریع‌تر حمله سعودی‌ها به یمن است.»

آژانس خبری صدای پامیر- بین‌الملل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.