Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 30215
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 19 ژوئن 2021 - 14:32 |

رییس‌جمهور: تطبیق واکسن کرونا به قشرآسیب‌پذیر اولویت داده شود

رییس‌جمهور: تطبیق واکسن کرونا به قشرآسیب‌پذیر اولویت داده شود

هم‌زمان با گسترش موج سوم کوید۱۹، رییس‌جمهور غنی با اشاره به توزیع عادلانه‌ی واکسن کرونا می‌گوید که اولویت حکومت این است تا واکسن کرونا به قشر آسیب‌پذیر تطبیق شود.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ارگ ریاست‌جمهوری پس از ظهر امروز شنبه(۲۹ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی افزوده که رییس‌جمهور در نشستی با رهبری وزارت صحت عامه، اولویت دادن خدمات عاجل صحی برای مردم و مدیریت آکسیجن را مورد بررسی قرار داده است.

در این نشست، وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه گفته که موج سوم کرونا درحال گذار است و مردم با جدیت رهنمودهای صحی این وزارت را عملی کنند.

از سوی هم، رییس‌جمهورغنی، تلاش داکتران و کارکنان صحی را در ارایه خدمات صحی با توجه به امکانات موجود ستایش کرده و گفته است که در وضعیت کنونی، ارایه خدمات عاجل صحی از اولویت‌های دولت است.

محمداشرف غنی در صحبت‌هایش تاکید کرد که مردم این اطمینان را داشته باشند که در چارچوب امکانات موجود، موج سوم کرونا تاکنون به گونه‌ی بهتر مدیریت شده، تمام تصامیم حال و آینده بر اساس اساسات علمی و تجارب گذشته اتخاذ می‌گردد.

رییس‌جمهوری کشور گفت:«اولویت این است که واکسن به قشر آسیب‌پذیر داده شود و به‌منظور جلوگیری از ازدحام در تطبیق واکسن کرونا، آگاهی عامه به مردم داده شود.»

با شیوع موج سوم ویروس کرونا، شماری از کشورهای خارجی به ویژه چین به‌منظور مبارزه با بیماری ویروس کرونا، نزدیک به یک میلیون دوز واکسن را به مردم و حکومت افغانستان کمک کرده‌اند.

پیش از این وزارت صحت عامه گفته بود که حدود ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا برای مردم افغانستان ضرورت است و تلاش‌ها جریان دارد تا بخشی از این واکسن برای مردم خریداری شود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.