Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30382
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 24 ژوئن 2021 - 8:32 |

رییس‌جمهور غنی برای یک سفر رسمی عازم امریکا شد

رییس‌جمهور غنی برای یک سفر رسمی عازم امریکا شد

ارگ ریاست‌جمهوری اعلام کرد که محمداشرف غنی رییس‌جمهوری کشور شام روز چهارشنبه(۲ سرطان) برای یک سفر رسمی دو روزه عازم ایالات متحده‌ی امریکا شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی گفته که آقای غنی در جریان این سفر با جو بایدن رییس‌جمهوری امریکا، اعضای کانگرس و سنا، مقام‌های عالی‌رتبه دولتی و شخصیت‌های تاثیرگذار این کشور دیدارهای جداگانه خواهد داشت.

براساس خبرنامه‌ی ارگ، رییس‌جمهور در این دیدارهای خود پیرامون فصل جدید روابط میان کابل-واشنگتن، تقویت هرچه بیشتر مناسبات دیپلماتیک، تمویل، تجهیز و حمایت از نیروهای امنیتی افغان و مبارزه مشترک با تروریزم بحث خواهد کرد.

امرالله صالح معاون اول ریاست‌جمهوری، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، محمدحنیف اتمر وزیرخارجه‌، حمدالله محب مشاور امنیت ملی، وحید عمر رییس اداره ارتباطات و استراتژیک ریاست‌جمهوری، عبدالمتین بیگ و حبیبه سرابی اعضای تیم مذاکره‌کننده، رییس‌جمهور غنی را در سفر به امریکا همراهی می‌کنند.

این نخستین سفر رییس‌جمهور غنی به امریکا پس از به قدرت رسیدن بایدن در کاخ سفید است و این سفر در حالی انجام می‌شود که واشنگتن نیمی از نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.