Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 30394
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 24 ژوئن 2021 - 20:14 |

رییس‌جمهور و هیات همراهش به واشنگتن رسید

رییس‌جمهور و هیات همراهش به واشنگتن رسید

ارگ ریاست‌جمهوری اعلام کرد که محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور و هیات همراهش پس از ظهر امروز پنج‌شنبه(۳ سرطان) به واشنگتن رسید.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ارگ ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی گفته که آقای غنی در جریان سفرش به واشنگتن، با جو بایدن رییس‌جمهوری امریکا، اعضای کانگرس و شمار دیگری از شخصیت‌های تاثیرگذاری امریکا دیدار و در خصوص فصل جدید روابط کابل-واشنگتن بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

در همین حال، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی نیز اظهار کرده که در این سفر پیرامون روند صلح، تداوم همکاری و روابط استراتژیک میان افغانستان و امریکا پس از خروج نیروهای خارجی، مبارزه‌ی مشترک علیه تروریزم بحث خواهد شد.

در این سفر، آقای غنی را به شمول عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه، حمدالله محب مشاور امنیت ملی، وحید عمر رییس اداره ارتباطات عامه و استراتژیک ریاست جمهوری، عبدالمتین بیگ، حبیبه سرابی و فاطمه گیلانی اعضای هیات مذاکره‌کننده دولت و شهرزاد اکبر رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر، همراهی می‌کنند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که مناطق مختلف افغانستان شاهد جنگ‌های شدیدی هستند و در نتیجه این جنگ‌ها هزاران خانواده از مناطق اصلی‌شان بی‌جای شدند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.