Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 29897
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 09 ژوئن 2021 - 17:50 |

سرپرست وزارت صحت: در یک ماه آینده، شاهد بدترین حالت بحرانی خواهیم بود

سرپرست وزارت صحت: در یک ماه آینده، شاهد بدترین حالت بحرانی خواهیم بود

هم‌زمان با گسترش موج سوم کوید۱۹، مقام‌های وزارت صحت عامه اعلام کردند که افغانستان در چهار هفته آینده، شاهد بدترین حالت صحی خواهد بود.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، امروز چهارشنبه(۱۹ جوزا) در یک نشست خبری گفت که کشور به‌دلیل شیوع موج سوم ویروس کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد و هنوز چراغ سبزی برای بهبود وضعیت دیده نمی‌شود.

سرپرست وزارت صحت عامه افزود:«در ولایت ننگرهار به‌عنوان یک نمونه ما به اوج شیوع ویروس کرونا رسیدیم، یک نزول کوتاه در گراف داشتیم و با تأسف دوباره واقعات افزایش یافته است. این به این معنا است که ما در چهار هفته‌ی آینده آماده‌ی بدترین حالت هستیم.»

وحید مجروح همچنان خاطرنشان کرد که موج سوم این بیماری به مراتب بدتر از موج اول و دوم آن است؛ در این مدت تاهنوز سیر نزولی در گراف انتشار موج سوم ویروس در کشور مشاهده نشده است.

به گفته‌ی آقای مجروح، این بیماری با خشم و سرعت بسیار زیاد گراف انتشار ویروس، ابتلای شهروندان، مرگ‌ومیر شهروندان روبه سعود است.

با این‌که آمار ارایه‌شده مبنی بر فوت بیماران ناشی از کرونا بلند است اما وزارت صحت عامه تاکید ورزید که این آمارها واقعی نیست، بلکه آمارهای مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری به مراتب بیشتر از آن می‌باشد.

سرپرست وزارت صحت عامه همچنان تصریح کرد که براساس یک سرویی‌که این وزارت در پنج ولایت انجام داده است، ۲۸ تا ۳۲ درصد دانش‌جویان و دانش‌آموزان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وحید مجروح از مردم خواست که به توصیه‌های صحی وزارت صحت عامه در مورد جلوگیری از شیوع کرونا عمل کنند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.