Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 29843
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 06 ژوئن 2021 - 10:15 |

سقوط فرماندهی پولیس قیصار به دست طالبان

سقوط فرماندهی پولیس قیصار به دست طالبان

منابع محلی ولایت فاریاب می‌گویند که به‌دنبال حمله‌ی طالبان بر فرماندهی پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب، تلفات سنیگینی به نیروهای دولتی وارد شده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، بر اساس اظهارات منابع محلی، این حمله که با استفاده از هاموی مملو از مواد انفجاری انجام شد، در نتیجه‌ی آن فرماندهی پولیس این ولسوالی به تصرف طالبان درامده است.

آق‌محمد نوری، عضو شورای ولایتی فاریاب، امروز یک‌شنبه(۱۶ جوزا) به رسانه‌ها گفته که در نتیجهی حمله طالبان، فرمانده پولیس ولسوالی قیصار همراه با ۱۴ نیروی دیگر کشته شده است.

این عضو شورای ولایتی فاریاب همچنان افزود که حدود ۳۷ سرباز دیگر نیز از سوی طالبان به اسارت گرفته شده‌اند.

به گفته‌ی این عضو شورای ولایتی، طالبان با استفاده از یک هاموی پر از مواد انفجاری به فرماندهی پولیس ولسوالی قیصار حمله کرده بودند.

گفته شده است که نیروهای امنیتی به ساختمان شهرداری ولسوالی قیصار جابه‌جا شده بودند که پس از حمله طالبان به اسارت گرفته شده‌اند.

آق‌محمد نوری می‌گوید که در حال حاضر حدود ۳۰ سرباز در محاصره‌ی طالبان در ساختمان ولسوالی قیصار قرار دارند.

این عضو شورای ولایتی فاریاب مدعی است که هیچ نیروی کمکی به ولسوالی قیصار فرستاده نشده است و اگر نیروهای کمکی به قیصار اعزام نشوند، احتمال سقوط ساختمان ولسوالی نیز متصور است.

قیصار از ولسوالی استراتژیک ولایت فاریاب است. این ولسوالی در ۶۲ کیلومتری شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب واقع شده است. قیصار با ولسوالی‌های پشتونکوت، در جنوب با ولسوالی‌های کوهستان و جوند و در غرب با ولسوالی غورماچ و در شمال با ترکمنستان سرحد طولانی دارد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.