Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 29861
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 08 ژوئن 2021 - 9:53 |

سقوط ولسوالی دولت‌آباد ولایت فاریاب به دست طالبان

سقوط ولسوالی دولت‌آباد ولایت فاریاب به دست طالبان

مسوولان محلی ولایت فاریاب می‌گویند که صبح امروز سه‌شنبه(۱۸ جوزا) ولسوالی دولت‌آباد این ولایت به دست جنگ‌جویان طالبان سقوط کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، عبدالمنان قاطع، عضو شورای ولایتی فاریاب به رسانه‌ها تایید کرد که صبح امروز تمامی مراکز و تاسیسات دولتی این ولسوالی به دست طالبان طالبان افتاده است.

ولسوالی دولت‌آباد در ۶۲ کیلومتری شمال‌شرقی شهر میمنه قرار دارد.

به گفته‌ی این عضو شورای ولایتی فاریاب، ولسوالی دولت‌آباد از ماه‌ها بدین‌سو در تهدیدهای بلند امنیتی قرار داشت و جنگ‌جویان طالبان طی دو هفته اخیر، بیشترین حملات را برای سقوط آن راه‌اندازی کردند.

او تاکید کرد که هرچند نیروهای امنیتی حملات هوایی را علیه مراکز طالبان در این ولسوالی انجام داد اما موفق به شکست جنگ‌جویان طالبان در این ولسوالی نشدند.

عبدالمنان قاطع تصریح کرد که در این ولسوالی ۶۰ نفر از نیروهای امنیتی و دفاعی مستقر بودند؛ در میان این نیروها، ۳۵ نیروی خیزش مردمی، ۲۰ نیروی پولیس و پنج نفر نیروی ارتش ملی بودند.

هرچند تاهنوز تلفات نیروهای امنیتی مشخص نیست اما بر اساس گزارش‌های محلی، یارمحمد فرمانده پولیس ولسوالی دولت‌آباد همراه با هشت تانک مربوط نظامیان دولتی از این ولسوالی به ولسوالی اندخوی عقب‌نشینی کرده است.

این دومین ولسوالی فاریاب است که در جریان هفته‌ی جاری به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان سقوط می‌کند. ولسوالی قیصار در ۲۶ کیلومتری شهر میمنه سه روز پیش (۱۵ جوزا) به‌دست جنگ‌جویان طالبان سقوط کرد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.