Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30450
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 27 ژوئن 2021 - 9:50 |

صالح به اسلام‌آباد: قیمت هم‌سویی با طالب بسیار سنگین خواهد بود

صالح به اسلام‌آباد: قیمت هم‌سویی با طالب بسیار سنگین خواهد بود

امرالله صالح معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که گفتمان اقتصادمحور به ارتباط افغانستان در منطقه میان هیات حکومت و نهادهای امریکایی در واشنگتن شکل گرفت و در این گفتمان، از سوی هیات حکومت مطرح شد که اسلام‌آباد در حرف با جمهوریت(حکومت افغانستان) و در عمل با طالبان است.

به گزارش اژانس خبری صدای پامیر، آقای صالح صبح امروز یک‌شنبه(۶ سرطان)، نتایج سفر دو روزه‌ی هیات حکومت افغانستان به امریکا را طی یک یادداشت، در صفحه رسمی فیس‌بوک خود منتشر کرد.

در این یادداشت، آقای صالح توضیح داده است که گفتمان اقتصادمحور در ارتباط به افغانستان در منطقه شکل گرفت، کشورهای منطقه به‌جز یک کشور، همه خواستار تحکیم روابط و مناسبات در حرف و عمل با جمهوری اسلامی افغانستان است.«گسترش روابط تجارتی افغانستان با آسیای میانه و ایران ثابت ساخت که افغانستان سبد خیرات نیست، بلکه می‌تواند منبع درامد بر همسایه‌ها باشد.»

معاون اول ریاست‌جمهوری همچنان افزوده است:«نظر ما در ارتباط به نقش جمهوری اسلامی پاکستان نیز وضاحت داشت. اسلام‌آباد به عنوان میزبان طالبان از روز زایش تا امروز می‌تواند نقش قابل لمس در صلح بازی کند و بدین‌سان به دوست قابل باور ملت افغانستان تبدیل گردد.»

او با اشاره به تغییر سیاست حکومت پاکستان در قبال افغانستان، به وضوح بیان کرده که تداوم سیاست‌های کنونی، به این معنا که در حرف با جمهوریت و در عمل با طالبان، چیزی به جز از دست‌وپا زدن در لجن‌زار بی‌اعتمادی نخواهد بود.«سیاست انکار و بازی با الفاظ قناعت‌ساز نیست. گروه طالب هیچ امکان ندارد بر افغانستان چیزه گردد. هیچ امکان ندارد. قیمت هم‌سویی با طالب بسیار سنگین خواهد بود. وضعیت فرق کرده است.»

این در حالی است که هیات افغانستان به‌شمول رییس‌جمهور غنی، عبدالله عبدالله و امرالله صالح، در اواخر هفته‌ی گذشته برای انجام یک سفر دو روزه به امریکا رفتند.

هیات افغانی روز جمعه(۴ سرطان) با جو بایدن رییس‌جمهوری امریکا، اعضای کانگرس این کشور و شمار دیگری از نهادهای امریکایی دیدار و گفت‌وگو کردند.
شمار زیادی از مردم، سفر این هیات را به امریکا برای مردم و حکومت افغانستان پردست‌آورد خواندند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.