Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 29959
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 12 ژوئن 2021 - 11:03 |

طالبان: ولسوالی زارع بلخ را سقوط دادم، ارتش: تغییر موقعیت دادیم

طالبان: ولسوالی زارع بلخ را سقوط دادم، ارتش: تغییر موقعیت دادیم

گروه طالبان مدعی است که جنگ‌جویان این گروه ولسوالی زارع ولایت بلخ در شمال افغانستان را سقوط داده‌اند اما مسوولان امنیتی می‌گویند که نیروهای ارتش موقعیت ولسوالی را تغییر داده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان صبح امروز شنبه(۲۲ جوزا) اعلام کرد که جنگ‌جویان این گروه، ساختمان ولسوالی و فرماندهی پولیس ولسوالی زارع را تحت کنترل گرفته‌اند.

به گفته‌ی سخنگوی طالبان، تعداد زیادی از سلاح‌های سبک، سنگین و مهمات نیروهای امنیتی به دست این گروه افتاده است و نیز در جریان درگیری، تلفاتی بر نیروهای ارتش وارد شده است.

اما قول اردوی ۲۰۹ شاهین اعلام کرده که مرکز ولسوالی زارع به‌دلیل محصور بودن موقعیت و اکمال نشدن نیروهای امنیتی و دفاعی، تغییر موقعیت داده است.

طبق خبرنامه‌ای این قول اردوی، امکانات و نیروهای بشری ولسوالی زراعت و نیروهای امنیتی حوالی ساعت ۸:۰۰ صبح امروز شنبه(۲۲ جوزا) در مرز ولسوالی‌های زارع و کشنده انتقال داده شده‌اند.

با این حال، پس از تصمیم ایالات متحده مبنی بر خروج نیروهای خارجی از این کشور، گروه طالبان حملات خود را برای سقوط برخی از مناطق کشور شدت داده است.

طی یک ماه اخیر، نزدیک به ده ولسوالی در ولایت‌های غزنی، ارزگان، فاریاب، تخار و لغمان به دست طالبان سقوط کرده است؛ اما حکومت با رد سقوط این مناطق اعلام کرده که نیروهای امنیتی عقب‌نشینی تاکتیکی کرده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.