Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 30413
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 26 ژوئن 2021 - 13:38 |

غنی: زور و توسل به جنگ، راه حل ختم جنگ افغانستان نیست

غنی: زور و توسل به جنگ، راه حل ختم جنگ افغانستان نیست

رییس‌جمهور غنی پس از دیدار با جو بایدن رییس‌جمهوری امریکا، در یک نشست خبری حضور یافت و بار دیگر تاکید ورزید که استفاده از زور و توسل به جنگ، راه حل ختم بحران افغانستان نیست.

به گزارش اژانس خبری صدای پامیر، رییس‌جمهوری افغانستان، بامداد امروز شنبه(۵ سرطان) در یک نشست خبری حضور یافت و بار دیگر مساله آتش‌بس با طالبان را مطرح کرد.

او در این نشست خبری گفت:«طالبان و حامیان آن‌ها باید بدانند که زور وسیله‌ی نیست که بتوانید با استفاده از آن یک افغان را به تسلیم شدن وادارید.»

آقای غنی همچنان تصریح کرد که هنوز هم فرصت وجود دارد که طالبان با توافق آتش‌بس وارد یک روند سیاسی شوند، زیرا سازش سیاسی راه نهایی پایان بخشیدن به این جنگ است و اگر طالبان راه دیگری را انتخاب کنند، با یک«ملت» مواجه خواهند شد.

رییس‌جمهوری کشور در بخشی از سخنان خود به همکاری‌های امریکا با حکومت افغانستان اضافه کرد که سفارت ایالات متحده در کابل به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد و برای حمایت از نیروهای امنیتی افغان بیش از سه میلیارد دالر پیشنهاد شده است.

به گفته‌ی محمداشرف غنی، مباحث با مقام‌های امریکایی موثر بوده و از جانبی هم، روند تحویل‌دهی تجهیزات نظامی مانند هلیکوپترها به نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهد داشت.

رییس‌جمهوری افغانستان علاوه نمود که هر دو مجلس (سنا و مجلس نمایندگان امریکا) حمایت شان را از مردم افغانستان، به ویژه از زنان و دختران افغان اعلام کرده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.