Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29772
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 02 ژوئن 2021 - 11:01 |

فرماندهی مرکزی امریکا: ۴۴ درصد نیروهای امریکایی از افغانستان خارج شده‌اند

فرماندهی مرکزی امریکا: ۴۴ درصد نیروهای امریکایی از افغانستان خارج شده‌اند

هم‌زمان با افزایش میزان خشونت‌ها در افغانستان، فرماندهی مرکزی امریکا(سنتکام) اعلام کرده که از زمان تصمیم واشنگتن مبنی بر خروج از افغانستان، تاکنون بین ۳۰ تا ۴۴ درصد نیروهایی امریکایی از این کشور خارج شده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، سنتکام در تویتی نوشته که تاکنون معادل ۳۰۰ محموله‌ی هواپیمای سی۱۷ از افغانستان خارج شده است.
فرماندهی مرکزی امریکا همچنان بیان کرده که در این مدت، شش مرکز رسما به وزارت دفاع ملی افغانستان تحویل داده شده و بیش از ۱۳۰۰۰ قطعه

تجهیزات برای تخریب به نمایندگی لوجستیکی دفاع فرستاده شده است.

سنتکام در ادامه همچنان نوشته است: به‌دلایل امنیتی و عملیاتی، تنها یک «محدوده‌ی تقریبی» از درصدی روند خروج نظامیان را که تکمیل شده است، ارایه می‌کند. به‌گفته‌ی سنتکام، با ادامه‌ی خروج «مسئولانه و منظم»، دامنه‌ی حفظ امنیت افزایش می‌یابد.

پیشتر از این، جو بایدن رییس‌جمهوری امریکا در اوایل ماه حمل سال جاری اعلام کرده بود که تمامی نیروهایش را تا یازدهم سپتامبر سال جاری از افغانستان خارج می‌کند.

با این حال، نیروهای امریکایی قرار است تا چند روز آینده، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی‌شان در بگرام ولایت پروان را به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان واگذار کنند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.