Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 30237
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 20 ژوئن 2021 - 11:35 |

قیام مسلحانه باشندگان پروان علیه طالبان

قیام مسلحانه باشندگان پروان علیه طالبان

مسوولان محلی ولایت پروان می‌گویند که صدها نفر از بزرگان و نیروهای مردمی این ولایت در حمایت از نیروهای امنیتی بسیج شده و برای مبارزه با جنگ‌جویان طالبان سلاح برداشته‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، دفتر مطبوعاتی والی پروان، صبح امروز یک‌شنبه(۳۰ جوزا) تصاویری را منشتر کرده که در آن، نشان می‌دهد: فضل‌الدین عیار والی این ولایت از مسلح شدن نیروهای مردمی علیه طالبان استقبال کرده است.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی والی پروان تصریح شده که نیروهای مردمی با یک طرح و پلان منظم برای مبارزه با طالبان به ولسوالی غوربند این ولایت رفته‌اند.

والی پروان گفته که باشندگان این ولایت همواره از نظام و حکومت حمایت کرده و با هر نوع امکانات علیه دشمنان مبارزه کرده و از خاک خود دفاع کرده‌اند.

فضل‌الدین عیار به نیروهای امنیتی در غوربند وعده سپرد که صدها نفر از نیروی مردمی پروان در حمایت از نیروهای امنیتی کمر بسته و به‌منظور نابودی دشمنان، در خط نخست جنگ در کنار نیروهای امنیتی خواهند ایستاد.

با این حال، شماری از نمایندگان مردم پروان در مجلس نمایندگان نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که خود و هواداران‌شان در کنار نیروهای امنیتی ایستاده و علیه طالبان خواهند جنگید.

عبدالظاهر سالنگی نماینده مردم پروان در مجلس نمایندگان گفته است:«امروز وقت آن رسیده است که باید نمایندگان مردم در کنار نیروهای امنیتی‌شان ایستاده و در مقابل گروه طالبان بجنگند و باید از وجب وجب خاک خود دفاع نمایند.»

از سوی هم، طبق گزارش‌های محلی از ولایت پروان، امیرگل شاهین یکی از نمایندگان مردم کابل در مجلس نمایندگان همراه با هوادارانش برای سرکوب جنگ‌جویان طالبان به ولسوالی غور بند رفته‌ است.

این نماینده‌ی کابل پیش از رفتن به غوربند، در دیدار با والی پروان افزوده که آن‌ها آماده استند تا در کنار نیروهای امنیتی علیه دشمنان مردم بجنگند و اجازه نخواهند داد که دشمن به پلان شوم خود موفق شود.

پیشتر از این نیز، بزرگان و متنفذان قومی در ولایت‌های شمال کشور به ویژه تخار، علیه طالبان اسلحه گرفته و مبارزه می‌کنند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.